اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قم:

5700 تاکسی در قم فعالیت می کنند

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: در حال حاضر 5 هزار و 716 دستگاه تاکسی در سطح شهر قم فعال هستند.

5700 تاکسی در قم فعالیت می کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا اقبالیان با بیان اینکه در حال حاضر 5 هزار و 716 دستگاه تاکسی به صورت فعال در قم، به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند، اظهار کرد: از این تعداد 930 دستگاه، فرسوده هستند که فعالیت آنها نسبت به تاکسی‌های جدید و سالم کمتر است.

وی با اشاره به حق مرخصی تاکسیرانان بیان داشت: هر دستگاه تاکسی بر اساس پلاک می‌تواند در طول یک سال از 30 روز مرخصی استفاده کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: رانندگان تاکسی می‌توانند از این حق خود به صورت روزانه، سه نوبت 10 روزه و یا 10 نوبت سه روزه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: تاکسیرانان برای استفاده از این حق باید به سازمان تاکسیرانی و یا شرکتی که زیر پوشش آن در شهر به فعالیت می‌پردازند مراجعه کرده و تاییدیه مرخصی دریافت کنند.

اقبالیان اضافه کرد: رانندگانی که نسبت به دریافت تاییدیه مرخصی اقدام نمی‌کنند و به مرخصی می‌روند در صورتی که دچار حادثه شوند 30 درصد از حق بیمه به ایشان تعلق نخواهد گرفت.

این مسئول با اشاره به تعداد برگه‌های مرخصی تاکسیرانان در روز گفت: در روزهای عادی بین 70 تا 80 برگه مرخصی ولی در تعطیلات بین 200 تا 250 برگه مرخصی برای رانندگان تاکسی‌ها صادر می‌شود.

وی با اشاره به آمار مرخصی تاکسی‌ها در هشت ماه گذشته اذعان داشت: در این مدت 4 هزار و 232 دستگاه تاکسی از حق مرخصی خود استفاده کرده‌اند و هزار و 484 دستگاه تاکسی تاکنون از حق مرخصی استفاده نکرده‌اند.

اقبالیان تعداد برگه مرخصی که برای تاکسیرانان صادر شده است را 23 هزار و 452 برگه مرخصی ذکر و خاطرنشان کرد: این تاکسی‌ها به صورت دوره‌ای از حق مرخصی خود استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/2258/خ/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول