اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با رویکرد تکریم مفاخرعلمی و فرهنگی صورت می‌گیرد

برگزاری همایش چهره‌های ماندگار شهرضا

رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام گرفته، همایش چهره‌های ماندگار شهرضا اوایل سال آینده و با محوریت شورای اسلامی شهر و شهرداری شهرضا برگزار می‌شود.

برگزاری همایش چهره‌های ماندگار شهرضا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، فضل‌الله علی‌نژاد ظهر امروز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: تکریم جایگاه و مرتبه مفاخر علمی و فرهنگی همواره جزو مهم‌ترین مطالبات مردم شهرضا از مسئولان بوده است و بر همین اساس نسبت به تدوین و برنامه‌ریزی جهت برگزاری همایش بزرگ چهره‌های ماندگار شهرضا اقدام شده است.

وی ادامه داد: در طول تاریخ شهرستان شهرضا همواره شاهد ظهور و بروز انسان‌های بزرگ و حماسه‌ساز در عرصه‌های مختلف بوده‌ایم که تکریم این شخصیت‌های برجسته از مهم‌ترین وظایف مسئولان به شمار می‌رود.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا با اشاره به اینکه به کارگیری ظرفیت‌های نخبگان از مهم‌ترین سیاست‌های شورای چهارم شهر شهرضا به شمار می‌رود، بیان کرد: برهمین اساس انتظار داریم با تدوین برنامه‌های مناسب زمینه استفاده از تجارب ارزشمند مدیریتی و اجرایی مفاخر و نخبگان شهرضایی مقیم سراسر کشور در جهت رشد و آبادانی فضای شهری مهیا شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رویکرد فراجناحی جزو مهم‌ترین ملزومات تکریم حقیقی مفاخر به شمار می‌رود، اذعان کرد: حضور سه وزیر برجسته و تلاشگر از مفاخر شهرضا در سطح دولت‌های هشتم، دهم و یازدهم از بارزترین مصادیق توانمندی‌های بی‌نظیر مردم این دیار در عرصه‌های اجرایی ومدیریتی است که امیدواریم شاهد به کارگیری این ظرفیت‌های بزرگ در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی و فرهنگی شهرستان باشیم.

علی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح جایگاه مفاخر فرهنگی شهرضا درسطح کشور و لزوم تبیین ابعاد شخصیتی این افراد برای نسل جوان گفت: شاعران برجسته و نام‌داری همچون حمید مصدق، استاد آشفته و پریش از شخصیت‌های برجسته‌ای به شمار می‌روند که باید در قالب همایش‌های فرهنگی زمینه معرفی و تبیین ابعاد گسترده شخصیتی آنها به جهانیان مهیا شود.

وی با اشاره به اینکه رفتار و منش مردمی و اجتماعی مفاخر حوزه پزشکی شهرضا باید در سطح جامعه نهادینه شود، افزود: مرحوم پرفسور حبیب‌الله هدایت به عنوان پدر علم تغذیه ایران و مرحوم دکتر حسین نواب به عنوان بنیان‌گذار دندان پزشکی نوین ایران از بارزترین مفاخر پزشکی شهرضا هستند که همواره در عرصه‌های بین‌المللی مایه غرور و سربلندی ایرانیان بوده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا با تشریح اهمیت هم‌اندیشی با نخبگان و مفاخر دانشگاهی در حوزه‌های مختلف اجرایی و مدیریتی افزود: دکترمحمد رحیمیان و دکتر عبدالرسول کاظم‌پور از چهره‌های شاخص شهرضا در زمینه مدیریت دانشگاه‌ها و مراکز برجسته علمی کشور هستند که باید نسبت به استفاده از ظرفیت‌های عملی این افراد اهتمام داشته باشیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه بازدید و تکریم خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران از مهم‌ترین اهداف فرهنگی شورای اسلامی شهر شهرضا به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: رشادت‌ها و دلاوری‌های سرداران شهید همت، حیدرپور، صفوی، طباطبایی، قانع، کشوری و 750 شهید والامقام از اهالی شهرضا در دوران دفاع مقدس حاکی از عمق ولایت‌مداری مردم این دیار است و بر همین اساس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مصمم به تکریم مقام معنوی این انسان‌های بزرگ است.

علی‌نژاد با تشریح اهمیت مراقبت از اصول و دستاوردهای کهن تاریخی در شهرضا گفت: همگان باید بدانند و آگاه باشند که شخصیت‌های برجسته‌ای همچون شهید مدرس، حکیم الهی قمشه‌ای، آقا محمدرضا الهی قمشه‌ای از اساتید جهانگیرخان قشقایی، حکیم زاهد و استاد محمد بهمن بیگی به عنوان بنیانگذار آموزش عشایری در ایران نقش بسزایی در تربیت انسان‌های حماسه ساز و افتخارآفرین داشته‌اند و تکریم مقام معنوی این شخصیت‌های الهی باید جزو مهم‌ترین رسالت‌های مسئولان امر باشد.

وی در پایان با تاکید بر لزوم برگزاری شکوهمند همایش چهره‌های ماندگار شهرضا در سال آینده گفت: بر همین اساس انتظار داریم با اختصاص بودجه مناسب و تدوین برنامه‌های هدفمند زمینه اجرای این همایش بزرگ فرهنگی در ابتدای سال آینده مهیا شود.

انتهای پیام/63011/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول