اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

استفاده از انرژی‌های پاک سیاست کلان فنی و حرفه‌ای است

امام جمعه اردبیل گفت: با توجه به کمبود منابع و ضرورت صرفه‌جویی در مصرف انرژی‌های مختلف استفاده از انرژی‌های پاک به ویژه انرژی خورشیدی از سیاستگذاری‌های کلان سازمان فنی و حرفه‌ای است.

استفاده از انرژی‌های پاک سیاست کلان فنی و حرفه‌ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل و مدال‌آوران چهار‌دهمین دوره مسابقات ملی مهارت اظهار داشت: امیدواریم جوانان اردبیلی در دوره‌های بعدی با برنامه‌ریزی و آمادگی بیشتر قله‌های بلند موفقیت را فتح کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سرانه مصرف حامل‌های انرژی اعم از آب، برق، گاز و بنزین در کشور بالاست و بخش زیادی از این ثروت‌های خدادادی در کشور به هدر می‌رود.

امام جمعه اردبیل افزود: با اجرای دور دوم هدفمندی یارانه و افزایش قیمت حامل‌های انرژی، توسعه و ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و استفاده از انرژی‌های پاک به ویژه انرژی خورشیدی از رسالت و سیاستگذاری‌های کلان سازمان آموزشی فنی و حرفه‌ای است.

عاملی یادآور شد: اگر فرهنگ صرفه‌جویی در میان اقشار مختلف مردم ترویج یابد نسل آینده نیز در استفاده از حامل‌های انرژی مشکلی نخواهند داشت، لذا مهارت صرفه‌جویی از الزامات است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با ارائه گزارش مختصری از فعالیت‌های این اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل بیان داشت: تاکنون 89 درصد تعهدات آموزشی این اداره کل در بخش دولتی محقق شده است.

کلام‌الله صفری همچنین با اشاره به تعهد 450 نفری اشتغال اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: در این بخش نیز با استناد به اطلاعات ثبت شده در سامانه اشتغال کشور عملکرد 110 درصد داشته‌ایم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سیاست سازمان توسعه و گسترش رشته‌های محصول محور است، خاطرنشان کرد: در این راستا کارگاه‌های پرورش قارچ مرکز کوثر، کارگاه اتصالات چوبی مرکز اردبیل و خلخال، کارگاه پرورش زنبور عسل مرکز سرعین و پرورش محصولات گلخانه‌ای مرکز پارس‌آباد راه‌اندازی شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل همچنین از آمادگی این اداره کل جهت عقد با شرکت‌ها و پیمانکاران در جهت ارائه خدمات و ساخت درب و پنجره‌های UPVC خبر داد.

صفری با اشاره به اینکه زمین مرکز آموزش کشاورزی پارس‌آباد با وسعت 30 هکتار از قابلیت‌های بالقوه آموزش فنی و حرفه‌ای در منطقه مغان است اعلام آمادگی کرد با محوریت توسعه رشته‌های محصول محور آن را در اختیار مربیان حق‌التدریس قرار دهد.

این مسئول اظهار داشت: تیم اعزامی این اداره کل به چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت مرحله کشوری با کسب یک مدال طلا، دو مدال نقره، یک مدال برنز و شش دیپلم افتخار در مجموع امتیاز مدال رتبه هشتم کشوری را کسب کرده است.

انتهای پیام/62001/ر/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول