اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه لبنیات‌سازهای اصفهان:

لیست واحدهای بی‌مجوز را به مجمع صنفی داده‌ایم

رئیس اتحادیه لبنیات سازهای اصفهان از ارایه لیست واحدهای بی‌مجوز تولید لبنیات اصفهان به بازرسی مجمع امور صنفی خبر داد.

لیست واحدهای بی‌مجوز را به مجمع صنفی داده‌ایم

محمد شفیع زادگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در شرایط کنونی تعداد 83 نفر پزنده در عرصه لبنیات در استان اصفهان حضور دارند.

وی اظهار کرد: تعدادی واحد بی مجوز نیز در استان اصفهان فعالیت دارند که بازرسان اتحادیه آنها را شناسایی کرده و از آنها دعوت کرده‌اند تا برای دریافت مجوز به اتحادیه مراجعه کنند، اما هنوز تعدادی از آنها به ما مراجعه نکرده اند که این واحدها شناسایی و اسامی آنها به بازرسی مجمع امور صنفی استان ارایه شده است.

رئیس اتحادیه لبنیات سازهای اصفهان بیان کرد: در حال حاضر بر اساس مصوبه اداره بهداشت و بازرگانی دامدارها شیرهایشان را به ایستگاه‌های مخصوصی که از طرف اداره بهداشت تعیین شده می‌فروشند تا مشکل بهداشتی ایجاد نگردد.

وی خاطرنشان کرد: این ایستگاه‌ها آزمایشگاه مخصوص دارند و شیر را در محل آزمایش می‌کنند و همین مسئله سبب شده تا کیفیت تولیدات لبنیاتی‌ها هم بالاتر برود.

شفیع زادگان افزود: روزانه بیش از 200 تن ماست در اصفهان تولید می‌شود و بقیه شیر تولیدی دامداران نیز در کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و این آمار نشان می‌دهد اصفهان به لحاظ تولید شیر یکی از استان‌های فعال کشور است.

وی بیان کرد: از ماه مبارک رمضان تاکنون قیمت لبنیات گران نشده و علت عمده آن نیز تحویل نهاده‌های دامی به دامداران بوده است.

رئیس اتحادیه لبنیات سازهای استان اصفهان اضافه کرد: قیمت شیر در مقطعی به یک هزار و 200 تومان نیز رسید و دامداران باز هم به دنبال افزایش آن بودند که در چنین شرایطی قیمت لبنیات به صورت ویژه افزایش می‌یافت، اما با تحویل نهاده‌های دامی به دامداران این قیمت به مبلغ یکصد تومان کاهش هم داشت.

وی بیان کرد: تعیین قیمت لبنیات با اداره بازرگانی است، اما حدود 2 ماه است نه تنها افزایش قیمت نداشته‌ایم، بلکه در بخش‌هایی کاهش‌های محدودی هم داشته‌ایم.

شفیع زادگان خاطرنشان کرد: تولید شیر در ماه های پایانی سال معمولا افت می کند، اما در سال جاری تولید در این ماه‌ها هم بیش از میزان مورد نیاز برای مصرف است و بر همین اساس پیش بینی می‌شود نه تنها افزایش قیمت نداشته باشیم، بلکه به تدریج شاهد کاهش قیمت‌ها هم باشیم.

انتهای پیام/2301/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول