اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی:

امکان عزیمت 34 بازمانده از حج در خراسان شمالی فراهم شد

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: طبق مصوبات، امکان عزیمت 34 بازمانده از حج استان که سال گذشته به خاطر داشتن مواد مخدر برای مصرف از اعزام آنان جلوگیری به عمل آمده تنها در صورت ترک اعتیاد فراهم شده است.

امکان عزیمت 34 بازمانده از حج در خراسان شمالی فراهم شد

محمدرضا یزدان‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد تصریح کرد: افزون بر این، تمامی افرادی که در سنوات گذشته متقاضی سفر معنوی حج بوده لیکن به خاطر اعتیاد و داشتن مواد مخدر برای مصرف، از عزیمت به این سفر معنوی بازماندند نیز می‌توانند از این فرصت به دست آمده و صرفا پس از ترک اعتیاد استفاده کنند.

وی شرط عزیمت این افراد به سرزمین وحی را ارائه آزمایشات مبنی بر پاک شدگی از اعتیاد به مواد مخدر دانست.

به گفته جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی، در این زمینه نشست‌های هماهنگی با حج و زیارت استان انجام شده است.

وی در عین حال سختگیری‌های پلیس را برای ممانعت از خروج افراد دارای اعتیاد به عربستان را به خاطر اعمال قوانین بسیار سخت این کشور در مورد افراد حامل مواد مخدر دانست.

یزدان‌پناه گفت: این قوانین بسیار سخت و سنگین بوده و حتی برای مقادیر ناچیز مواد مخدر، مجازات اعدام در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اکنون شماری از حجاج به خاطر حمل مواد مخدر در زندان‌های این کشور به سر می‌برند یادآور شد: علاوه بر اینکه این اقدام باعث ایجاد مشکلات فراوان برای شخص و خانواده وی شده، سبب خدشه‌دار شدن وجهه کشور در خارج هم می‌شود، از این رو حجاج بایستی تنها در صورتی به حج عزیمت کنند که هیچ‌گونه آلودگی به مواد مخدر نداشته باشند.

انتهای پیام/63002/ط20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول