اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

پاکستانی‌ها بار دیگر در اعتراض به حملات پهپادهای آمریکایی تظاهرات کردند

بیش از ۵ هزار پاکستانی در اعتراض به تداوم حملات پهپادهای آمریکایی به خاک پاکستان، با برپایی تظاهراتی خواهان توقف فوری این حملات و مسدود شدن مسیر تدارکاتی ناتو در این کشور شدند.

پاکستانی‌ها بار دیگر در اعتراض به حملات پهپادهای آمریکایی تظاهرات کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در لاهور، هزاران نفر از مردم لاهور مرکز ایالت «پنجاب» دراعتراض به ادامه حملات پهپادها و ارسال تدارکات ناتو از مسیر پاکستان تظاهرات کردند.

این تظاهرات عصر دیروز از منطقه «نیلا گنبد» آغاز و تا «مسجد شهدا» شهر لاهور ادامه داشت.

در این تظاهرات که به دعوت «شورای دفاع پاکستان» برگزار شده بود، شمار زیادی از دانش‌آموزان دبیرستان، دانشجویان و طلاب مدارس دینی نیز حضور داشتند.

اعضای شرکت‌کننده در این تظاهرات با سر دادن شعارهای ضد آمریکای خواهان توقف همیشگی عملیات پهپادهای آمریکایی در خاک پاکستان شدند.

رهبران شورای دفاع پاکستان (که حدود 40 حزب مهم پاکستان در آن عضویت دارند) نیز خطاب به مردمی که در این تظاهرات شرکت کرده بودند اظهار داشتند: با تشکیل جرگه‌های مردمی همه مردم پاکستان را برای توقف حمله پهپادها و جلوگیری از ارسال تدارکات ناتو با یکدیگر متحد خواهیم کرد.

آنان تصریح کردند که اگر سران ارتش، دولتمردان و رهبران گروه‌های مختلف با هم متحد شوند آمریکا جرأت نمی‌کند با نقض دوباره حاکمیت پاکستان به حمله پهپادها ادامه دهد.

اعضای کنفرانس دفاعی همچنین با هشدار درباره اینکه دولت درصدد دادن کنترل پایگاه هوایی «جیکب آباد» به آمریکایی‌هاست، گفتند که مردم هرگز این موضوع را نمی‌پذیرند.

«مولانا سمیع الحق» رهبر این شورا خطاب معترضان گفت: مردم امیدوار بودند که نواز شریف بعد از به قدرت رسیدن دستور سرنگونی پهپادهای آمریکایی را صادر کند اما وی تحت فشار آمریکا از چنین اقدامی خودداری کرد.

وی افزود: کنفرانس دفاعی پاکستان بعد از 7 ماه سکوت دیگر نمی‌تواند نسبت به مسائل کشور بی‌تفاوت باشد. سمیع الحق تأکید کرد: از یک طرف حمله پهپادهای آمریکایی ادامه دارد و از سوی دیگر ارسال تدارکات ناتو ادامه پیدا کرده است. اگر این موضوع به معنای بی چون چرا بودن در برابر جنایت‌های آمریکا نیست چه معنای دیگری می‌تواند داشته باشد.

سمیع‌الحق گفت: کفار می‌خواهند ما را با یکدیگر درگیر کرده به جنایت‌های خود ادامه دهند.

«ژنرال حمید گل» رئیس سابق سازمان اطلاعات پاکستان و عضو ارشد کنفرانس دفاعی پاکستان نیز اعلام کرد: ما در حالت جنگ با آمریکا به سر می‌بریم و اگر حمله پهپادها متوقف نشود در آینده‌ای نه چندان دور شهر لاهور نیز هدف حمله پهپادهای آمریکایی قرار خواهد گرفت.

ژنرال گل با اشاره به اینکه مقدار زیادی زمین در اسلام‌آباد و لاهور در اختیار آمریکا قرار داده شده است، گفت: آیا پاکستان بخشی از آمریکاست که باید این همه زمین در این کشور داشته باشد.

«حافظ عبد الرحمن مکی» از اعضای ارشد حزب جماعت‌الدعوه نیز گفت: آمریکا و ناتو در جنگ شکست خورده‌اند به همین علت با کمک جاسوس‌های خود به دنبال تضعیف مسلمانان می‌باشند.

«قاری یعقوب» از علمای پاکستانی خطاب به مردم گفت: اگر حمله پهپادهای آمریکایی به مناطق قبایلی متوقف نشود سایر مناطق پاکستان نیز هدف حمله پهپادها قرار خواهد گرفت.

«ابتسام الهی ظهیر» رهبر ارشد «جمعیت اهل حدیث پاکستان» نیز تأکید کرد: آمریکا و ناتو هزاران مسلمان را قتل‌عام کردند و تمام مردم پاکستان حاضرند با تقدیم جان خود در برابر آمریکا بایستند.

«مولانا امیر حمزه» از اعضای شورای دفاع پاکستان نیز گفت: ما سعی داریم موضع دولت برای توقف حمله پهپادها را تقویت کنیم.

کنفرانس دفاعی پاکستان که شمار زیادی از رهبران مذهبی و سیاسی این کشور در آن عضویت دارند در گذشته نیز در اعتراض به کشته شدن سربازان پاکستانی توسط بالگردهای ناتو تظاهرات و تجمعات گسترده‌ای برگزار کردند که در پی آن ارسال تدارکات ناتو از پاکستان به افغانستان برای چند ماه متوقف شد. 

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول