اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

همه مفاد پیش‌نویس قانون اساسی جدید مصر تصویب شد

رئیس کمیسیون 50 نفری تدوین قانون اساسی مصر یکشنبه شب اعلام کرد که همه مفاد پیش‌نویس قانون اساسی مصر تصویب شد و در طول یک ماه آینده به همه پرسی گذاشته خواهد شد.

همه مفاد پیش‌نویس قانون اساسی جدید مصر تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، عمرو موسی در جلسه ای علنی اظهار داشت: کار تصویب همه مفاد پیش نویس قانون اساسی مصر پایان یافت.

این درحالی است که دراولین جلسه رای گیری کمیسیون 50 نفری تدوین قانون اساسی در ظهر یکشنبه، 4 ماده از مواد پیش نویس قانون اساسی مصر رای نیاورده بود اما این مواد بعد از اصلاح دوباره به رای گذاشته و تصویب شد.

براساس مواد اصلاح شده توافق شد تعیین نظام انتخاباتی که براساس آن انتخابات پارلمانی برگزار خواهد شد براساس قانونی باشد که عدلی منصور رئیس جمهوری موقت صادر می کند و همچنین تعیین اینکه انتخابات پارلمانی یا ریاست جمهوری اول برگزار شود، به وی سپرده شده است.

بند 229 ویژه انتخابات پارلمانی تاکید می کند که انتخابات مجلس نمایندگان بعد از تاریخ عمل به قانون اساسی باشد.

محمد سلماوی سخنگوی کمیسیون 50 نفری تدوین قانون اساسی مصر به رسانه های گروهی گفت: رئیس جمهوری موقت که درحال حاضر قدرت قانونگذاری دارد، قانونی را صادر خواهد کرد که نظام انتخاباتی را تعیین می کند.

بند 220 ویژه جدول زمانی برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری تاکید می کند که انتخابات ریاست جمهوری یا مجلس نمایندگان براساس قانون برگزار می شود یعنی اقدامات انتخابات اول در طول مدت حداقل 30 روز از تاریخ اجرای قانون اساسی و حداکثر 90 روز از این تاریخ آغاز می شود و در هر صورت، اقدامات انتخابات بعدی در طول حداکثر 6 ماه از تاریخ اجرای قانون اساسی آغاز خواهد شد.

کمیسیون 50 نفری قانون اساسی دو ماده دیگر را که در رای گیری اول رد شده بود، به همان صورت بدون تغییر باقی نگه داشت و این دو ماده بر اقدام دولت در نمایندگی مناسب کارگران و کشاورزان مسیحیان و معلولان و جوانان در اولین پارلمانی که بعد از تصویب قانون اساسی انتخاب می شود، تاکید می کند.

عمرو موسی اعلام کرد که پیش نویس قانون اساسی صبح روز سه شنبه به رئیس جمهوری موقت تقدیم خواهد شد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول