اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور مجلس میراث فرهنگی مطرح کرد

نابودی میراث فرهنگی با لغو ماده 114 قانون برنامه اول تا چهارم

معاون امور مجلس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: با لغو ماده 114 قانون برنامه اول تا چهارم، عملاً در راه نابودی میراث فرهنگی گام برداشته شده است.

نابودی میراث فرهنگی با لغو ماده 114 قانون برنامه اول تا چهارم

اسدالله درویش‌امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به آمار یک میلیون و 200 هزاری آثار تاریخی در کشور اظهار داشت: در قانون برنامه اول تا چهارم و در ماده 114 قانون برنامه همه دستگاه‌ها و نهادها مکلف شدند که برای هر گونه فعالیت عمرانی نظیر پل، تونل، جاده و هر اقدامی که به طبیعت آسیب بزند از سازمان میراث فرهنگی برای اطمینان از وجود یا عدم وجود آثار تاریخی در آن منطقه استعلام بگیرند ولی متاسفانه این قانون در برنامه پنجم لغو شد.

وی با تشریح تبعات لغو این قانون تاکید کرد: اگر تلاش نکنیم تا این قانون دوباره تصویب شود باید گفت که میراث فرهنگی و تاریخی کشور در معرض خطر جدی قرار خواهند گرفت.

برای شناسایی معماری اسلامی مساجد کار خاصی نکردیم

معاون مجلس و امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: ایران با سابقه تمدن هفت هزار ساله مستعد جذب گردشگر در ابعاد مختلف است.

این متولی گردشگری در کشور ادامه داد: در کشور ترکیه یک مسجد وجود دارد که از شلوغ‌ترین مراکز گردشگری آن‌ کشور است در حالی که مساجد ما با معماری اصیل اسلامی می‌توانند چندین برابر این مسجد برای گردشگران جذاب و تماشایی باشند.

وی گفت:‌ اگر شرایط و بستر لازم برای جذب گردشگر فراهم شود، مسجد جامع اصفهان و صدها مسجد دیگر در نقاط مختلف کشور مملو از گردشگر خواهند شد.

درویش‌امیری تاکید کرد:‌ باید از خود بپرسیم که در معرفی و شناساندن مساجد و معماری اسلامی چه کاری کردیم؛ باید در این حوزه فعال‌تر عمل کنیم.

معاون امور مجلس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با ذکر مثالی از توجه به گردشگری در سایر کشورها اظهار داشت: برای دیدن بلندی‌های آلپ و کوه یخی در کشور سوئیس در دل جنگل و کوه بدون آنکه کوچک‌ترین ضربه‌ای به طبیعت وارد شود، خط ریلی و تله‌کابین احداث کرده‌اند که گردشگر بدون دغدغه و مشکلی به راحتی به این زیبایی‌ها دسترسی دارد.

تفاوت جاذبه‌های گردشگری ایران با سایر کشورها / اجاره خانه‌ها به جای استفاده از هتل

وی با بیان اینکه در بلندی‌های آلپ نیز گردشگران تفاوتی را با مرکز بزرگ‌ترین شهر آن کشور احساس نمی‌کنند، یادآور شد: همه امکانات لازم برای یک گردشگر و زیرساخت‌های لازم در آنجا فراهم شده است.

این مسئول عنوان کرد: در ایران و همه استان‌های کشور دیدنی‌هایی به مراتب بهتر و جذاب‌تر وجود دارد ولی تفاوت جاذبه‌های گردشگری ما با سایر کشورها در این است که زیرساخت‌ها و ابزارهای لازم برای گردشگرپذیری در آن‌ها یا بسیار کم است یا اصلاً وجود ندارد.

وی با اشاره به برخی کمبودها در امکانات حوزه گردشگری به موضوع اجبار گردشگران داخلی و خارجی به اجاره خانه‌های مسکونی مردم در سفرها اشاره کرد و گفت: ساخت هتل به منظور رفاه و امنیت گردشگر از بدیهی‌ترین امکانات حوزه گردشگری است که ما در کل کشور تنها 27 هتل پنج ستاره داریم که نارسایی‌های این حوزه را به خوبی نشان می‌دهد.

انتهای پیام/82005/م40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول