اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کیفیت پایین نان داد مردم اردبیل را درآورد

نان‌های خمیر و خاکستری که سفره‌ها را زینت‌آرا نیست

تهیه و پخت نان در اردبیل در ماه‌های اخیر به قدری نامطلوب و بی‌کیفیت شده که مردم از خرید و زینت دادن سفره‌های خود با نان‌های خمیر و خاکستری رنگ واقعاً ناراحت و گله‌مند هستند.

نان‌های خمیر و خاکستری که سفره‌ها را زینت‌آرا نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در کنار مشکلات مختلفی که در تولید نان و تعطیلی برخی از واحدهای نانوایی وجود دارد، کیفیت پایین نان همچنان مردم شهرهای مختلف استان اردبیل را آزار می‌دهد که در این رابطه نانوایان تقصیر را به گردن تولیدکنندگان آرد و تولیدکنندگان آرد نیز تقصیر را بر گردن آرد تحویلی می‌اندازد که در این بین مردم سرگردان و لاعلاج مانده‌اند که با این نان‌های بی‌کیفیت چه کنند تا رحمت و نعمت الهی از آنها روی برنگرداند.

مردم اردبیل این روزها به رغم وعده مسئولان که امسال در پخت نان از گندم‌های با کیفیت مطلوب استفاده خواهد شد شاهد پخت نان‌های خمیر، سوخته و با کیفیت پایین هستند که بخش عظیمی از آنها در کیسه‌های زباله تحویل خریداران نان خشک می‌شود به طوری که هموطنانمان در برخی از مناطق شاهد تعطیلی و بسته شدن بسیاری از نانوایی‌ها هستند و مجبور می‌شوند فرسنگ‌ها مسافت را طی کرده و نانی را تهیه کنند که هیچ رغبتی به مصرف آن در بین اهالی خانه وجود ندارد.

در این رابطه تعداد زیادی از نانوایان با نشان دادن کیفیت نامطلوب آرد خود گله‌مند ارائه آردهای نامرغوبی هستند که از کارخانه‌های آردسازی به خبازی‌های آنها سرازیر شده است، هرچند در این زمینه نباید عدم مهارت نانوا و کمک نانوا را نادیده گرفت که در بسیاری از موارد دوره‌های آموزشی و کلاس‌های مهارتی را نگذرانده‌اند، اما اقدام به پخت نان می‌کنند.

اما کارخانه‌های آردسازی نیز با گله‌مندی از تحویل گندم نامرغوب از سوی متولیان امر خواستار اصلاح رویه غلط در توزیع گندم شدند اغلب کارخانه‌های آردسازی از کیفیت پایین گندم گلایه داشته و خواستار عملی شدن برخی از وعده‌ها در ارتقای این شرایط هستند چراکه پیش از این برخی از کارخانه‌های آردسازی خودشان اقدام به تهیه گندم می‌کردند و مدعی‌اند که در آن روش کارخانه‌ها در خرید گندم وسواس بیشتری داشته و از گندم مرغوب برای تهیه آرد با کیفیت استفاده می‌کردند.

اما در این بین لازم است متولیان مربوطه جهت جلوگیری از هدر رفتن این نعمت عظیم گندم و نان و جولان آن در سطل‌های زباله تدابیر ویژه و موثری اتخاذ نمایند تا مشکلات در این رابطه به حداقل برسد.

خواسته مردم اردبیل از استاندار جدید این است که با تدبیر و هم‌اندیشی مناسب با متولیان و کارشناسان این حوزه در رفع مشکلات مردم در خصوص نان بی‌کیفیت اقدامات جدی و اساسی را انجام دهد.

انتهای پیام/62001/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول