اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌ شرقی:

کوره توسعه یافته صنایع شیشه در آذربایجان‌شرقی به راه افتاد

کوره 9 تنی توسعه یافته صنایع شیشه در کارگاه هنرمند این رشته صنایع دستی در آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی و بهره‌برداری شد.

کوره توسعه یافته صنایع شیشه در آذربایجان‌شرقی به راه افتاد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی و گردشگری استان آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در مراسم بهره‌برداری و آغاز به کار این کوره‌ اظهار کرد: راه‌اندازی این کوره جدید و توسعه یافته به افزایش اشتغالزایی و تولید محصولات جدید، متنوع و با کیفیت شیشه در استان کمک می‌کند.

محمدی حضور هنرمندان و پیشکسوتان صنایع دستی همچون مهندس باقری در استان را که سختی فعالیت در این حوزه را به جان می‌خرند و زمینه اشتغال تعداد زیادی از جوانان استان را فراهم می‌کنند قابل احترام و مؤثر خواند.

وی یادآور شد: علاوه بر تولیدات با کیفیت محصولات شیشه باقری، این هنرمند گام‌های خوبی را نیز در عرصه بسته‌بندی محصولات صنایع دستی شیشه کارگاهش برداشته که می‌تواند زمینه‌ساز اقداماتی مؤثر در بسته‌بندی صنایع دستی استان و صادرات آن باشد.

فرماندار شهرستان آذرشهر نیز  در این مراسم، نگاه همه جانبه و مثبت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی به توانمندی و ظرفیت شهرستان‌ها را موجبات رشد و توسعه گردشگری و صنایع دستی شهرستان‌ها عنوان کرد.

اسماعیل آذریان خاطر نشان کرد: در شهرک صنعتی شهید سلیمی نیز با وجود اینکه عنوانی صنعتی دارد، حضور هنرمندان صنایع دستی همچون صنایع شیشه باقری موجب شده اشتغال و فعالیت در رشته‌های صنایع دستی رونق بگیرد.

مهندس باقری نیز با اشاره به مشخصات کوره جدید راه‌اندازی شده در این کارگاه، اظهار داشت: این کوره 9 تنی برای ذوب و پخت شیشه در این کارگاه راه‌اندازی شده است.

وی تشریح کرد: این کوره به دلیل تکنولوژی ساخت و مصالح بکار رفته، می‌تواند کمیت و کیفیت محصولات تولید شده در استان را افزایش دهد.

یادآور می شود، همزمان با بهره برداری از این کوره، از تعدادی از محصولات جدید این کارخانه نیز رونمایی شد که با استفاده از این کوره تولید و به بازار عرضه خواهند شد.

لازم به ذکر است، در این بازدید و رونمایی، همچنین از مهندس باقری هنرمند صنایع دستی شیشه و مسئول این کارگاه، برومند معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایه دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، دو تن از کارشناسان بازنشسته صنایع دستی اداره کل و تنی چند از هنرمندان شاغل در مجموعه کارگاهی صنایع شیشه باقری تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/60001/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول