اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار جدید از یک واقعیت تلخ پرده برداشت

‌مشکل زلزله‌زدگان ارسباران هنوز برطرف نشده است/حکایتی از نگفته‌ها

بعد از زلزله مهیب شهرستان‌های ورزقان، اهر و هریس، آنچه که بیشتر به چشم می‌آمد انبوه وعده‌هایی بود که توسط مسئولان دولت وقت در مورد اسکان سریع زلزله‌زدگان داده می‌شد و امیدهایی که بی‌حساب و کتاب در دل‌های زخم خورده جوانه می‌زد.

‌مشکل زلزله‌زدگان ارسباران هنوز برطرف نشده است/حکایتی از نگفته‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اما حالا و در آستانه سرمای استخوان‌سوز آذربایجان آن نهال امید پژمرده‌تر از آن است که بتوان از به ثمر رسیدن شکوفه‌ها سخن گفت. چرا که عالی‌ترین مدیر اجرایی استان و نماینده دولت جدید، به صراحت فاش می‌کند که به رغم وعده‌های مسئولان و برخی رسانه‌های وابسته به دولت قبلی، «مشکل زلزله زدگان حل نشده است»! این ترجیع‌بند شاید برای بسیاری از مردم آذربایجان و زلزله‌زدگان تازگی نداشته باشد اما وقتی این سخن از زبان استاندار جدید بیان می‌شود می‌تواند حاوی نکات قابل توجهی باشد.

دکتر جبارزاده که نخستین سفر استانی خود را به مناطق زلزله‌زده داشته در دیدار با اصحاب رسانه و هیئت مدیره تشکل‌های مطبوعاتی استان، به صراحت از درماندگی مستحقان و زلزله‌زدگان واقعی سخن به میان آورده و همچون همه ‌مدیران ارشد دولت روحانی با رد برخی تبلیغات اغراق‌آمیز در این زمینه می‌گوید: روستائیان هنوز در کانکس‌ها هستند و در حالی که زلزله‌زدگان واقعی در کانکس‌ها سکونت دارند برخی از مهاجران خانه‌های خود را تحویل گرفته و بعد از گرفتن کلید خانه‌هایشان اکنون در تبریز ساکن شده‌اند»!

پدیده ‌تلخی که حکایت از آمارسازی و سوء‌استفاده‌های پیدا و پنهان در ‌ارتباط‌ با دریافت کمک‌ها و تسهیلات متعلق به زلزله‌زدگان توسط برخی حکایت دارد. ابهام در نحوه توزیع کمک‌های دولتی و هویت بهره گیرندگان از این کمک‌ها با عبارتی مانند «حتما یک جای کار می‌لنگد» توسط استاندار جبارزاده توصیف می‌شود.

اما این پایان ماجرا نیست. چرا که جبارزاده اصرار دارد که ‌«نباید بگذاریم در حادثه زلزله، واقعیت‌ها معکوس نشان داده شوند»‌.

خطاب آخر استاندار در مورد واقعه زلزله آذربایجان و نحوه توزیع تسهیلات دولتی اما اصحاب رسانه است. جبارزاده به صراحت از خبرنگاران می‌خواهد که‌ «مطبوعات بدون حب و بغض باید پیگیر موضوع باشند و نباید بگذارند حادثه زلزله و مسائل آن به فراموشی سپرده شود.»

این درخواست مبین حمایت او از اصحاب قلم و رسانه است. آنجا که با بازتعریف 4 خط قرمز خود در استان یعنی «امام، رهبری، انقلاب و دفاع مقدس»، روزنامه‌نگاران را به بیان آرا و اندیشه‌ها و نظرات خویش و نقدهای مبتنی بر حفظ حرمت اشخاص دعوت می‌کند.

سخنان جبارزاده در دیدار با اصحاب رسانه رویداد جالبی بود تا نظر کسانی که همواره عملکرد و کارنامه دولت قبلی در ‌ارتباط‌ با اسکان زلزله‌زدگان را به چالش کشیده و زیر‌سئوال می‌بردند مورد تایید قرار می‌دهد.

........................................

نگارنده: محمدامین خوش‌نیت

.......................................

انتهای پیام/60001/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول