اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

پویا در نشست بررسی عملکرد کاروان نور مطرح کرد

کاهش سهمیه کاروان نور در کیفیت تلاوت‌ها مؤثر است/ اعزام قاری یک مبارزه تبلیغاتی است

قاری بین‌المللی قرآن کریم با انتقاد از کاهش سهمیه کاروان نور اظهار داشت: کاهش سهمیه این کاروان در افت کفیت تلاوت‌ها مؤثر است در حالی که اعزام قاری به حج یک مبارزه تبلیغاتی است.

کاهش سهمیه کاروان نور در کیفیت تلاوت‌ها مؤثر است/ اعزام قاری یک مبارزه تبلیغاتی است

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرانی خبرگزاری فارس؛ امین پویا قاری بین‌المللی قرآن کریم با حضور در نشست بررسی عملکرد کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی با اشاره به مشکلات قاریان ایرانی و هجمه‌های دشمن برعلیه شیعه اظهار داشت: در سال‌های نه چندان دور، افراد سایر کشورها، شیعیان، خصوصاً ایرانی‌ها را به چشم کافر و جهود نگاه می‌کردند، حتی این افراد می‌گفتند قرآن شما با قرآن ما تفاوت دارد، به عنوان مثال؛ سال 1380 که خود من در حج حضور داشتم، روزی در مسجدالحرام مشغول خواندن قرآن بودم که ناگهان فردی قرآن من را گرفت و قرآن دیگری به من داد و گفت اگر راست می‌گویی از روی این قرآن بخوان. اینها نشانه هجمه و تبلیغات وسیع دشمن برعلیه تشیع است و سؤال اینجاست که چه باید کرد تا این تبلیغات منفی خنثی شود؟

اعزام کاروان نور حرکتی ارزشمند برعلیه دسیسه‌های دشمنان است

پویا، اعزام کاروان نور را حرکتی ارزشمند برعلیه دسیسه‌های دشمنان دانست و گفت: اعزام نخبگان قرآنی به مناسک حج، حرکت بسیار ارزشمندی است که می‌تواند اصل شیعه را به مسلمانان سایر نقاط جهان معرفی و دسیسه‌های دشمنان را خنثی کند. یکی از دوستان من که سال 83 به حج اعزام شده بود بیان می‌کرد که روزی در مسجدالحرام روبه‌روی ناودان طلا مشغول خواندن قرآن بودیم که ناگاه یکی از حجاج خارجی برخاست و با گریه و صدای بلند گفت؛ چه کسی می‌گوید اینها کافر هستند در حالی که قرآن را زیباتر و بهتر از ما می‌خوانند؟ از این رو اعزام این کاروان می‌تواند بسیاری از نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کند.

کاهش سهمیه کاروان نور در کیفیت تلاوت‌ها مؤثر است

این قاری بین‌المللی قرآن کریم با انتقاد از کاهش سهمیه کاروان نور گفت: یکی از مشکلات این کاروان، کاهش سهمیه است که این امر سبب سنگینی کار و فشار زیاد بر روی قاریان می‌شود. سال 1389 خود من در ایام حج، بیش از 50 تلاوت ارائه کردم که این امر سبب کاهش کیفیت تلاوت‌ها می‌شود، در حالی که یکی از اهداف اصلی این سفر، اجرای تلاوت‌های فاخر توسط قاریان شیعه است.

اعزام قاری به حج یک مبارزه تبلیغاتی است

پویا در خصوص سایر مشکلات این سفر گفت: اعزام قاری به حج یک مبارزه تبلیغاتی است که خرج چندانی برای کشور ما ندارد و باید از آن به خوبی استفاده کرد، البته این سفر مشکلات بسیار زیادی دارد که سخت‌گیری مأموران سعودی یکی از این مشکلات است، زیرا آنان همواره مانع تلاوت قاریان ایرانی می‌شوند و یا در حین تلاوت با شستن زمین و ریختن آب و کف، تلاش بر به هم زدن محافل ما دارند، اما قاریان ما هیچ‌گاه با این ناملایمت‌ها میدان را خالی نمی‌کنند.

سرپرست کاروان نباید هر سال تغییر کند

پویا با انتقاد از تعویض همه ساله سرپرست کاروان اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم به منظور اعزام قاریان قرآن به حج، برنامه‌ریزی مطلوب است که باید توسط سرپرست کاروان انجام شود، اما سرپرست کاروان هر سال تغییر می‌کند، در حالی که ثبات مدیریت امری مهم است و سایر مسئولان حج هم هر سال اعزام می‌شوند و تغییر نمی‌کنند. حال سؤال اینجاست با وجود تغییر همه ساله سرپرست کاروان، تجربیات گذشته به خوبی منتقل می‌شود؟

وی تلاوت قرآن کریم را امری جذاب برای حجاج سایر کشورها دانست و گفت: تلاوت قرآن کاری است که برای حجاج خارجی بسیار جذاب و حتی کاری سخت است، از این رو فرد اعزامی باید کاری کند که این جذابیت را برای مسلمانان خارجی ایجاد کند، در حالی که اغلب مسلمانان با حفظ قرآن مأنوس هستند و این کار را انجام می‌دهند، از این رو اجرای برنامه حفظ شاید برای آنان شاید چندان جذاب نباشد، البته اعزام حفاظ نابغه و یا کودک می‌تواند در این امر تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول