اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

مانور زلزله و ایمنی در مدارس سمیرم برگزار شد

ظهر امروز پانزدهمین مانور زلزله و ایمنی با شعار "دانش آموزان بیاموزید و به دیگران آموزش دهید" در هنرستان پسرانه شیخ بهائی سمیرم اجرا شد.

مانور زلزله و ایمنی در مدارس سمیرم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، حامد منیری ظهر امروز در پانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در هنرستان پسرانه شیخ بهائی سمیرم که با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مانور زلزله و ایمنی در راستای ایجاد فرهنگ ایمنی، مقاوم‌سازی و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به زلزله‌خیز بودن کشور ایران افزود: برگزاری مانورهای زلزله در مدارس، شرایط لازم برای آشنایی و آموزش دانش‌آموزان برای چگونگی مقابله در شرایط وقوع زلزله را فراهم می‌کند.

فرماندار سمیرم تصریح کرد: آگاهی مردم در برابر خطرات و بلایای طبیعی در مقابله با بحران‌ها موجب کاهش خسارات و آسیب‌ها می‌شود.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش سمیرم هدف از اجرای این مانور را افزایش سطح آگاهی و آمادگی دانش‌آموزان برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در زمان وقوع پدیده زلزله دانست و گفت: دانش‌آموزان در این مانور علاوه بر افزایش آمادگی، با مکان‌های ایمن پناهگیری، خروج صحیح و نقش حفظ آرامش در نجات جان خانواده و سایر افراد جامعه آشنا شدند و باید در جهت افزایش آگاهی جامعه این اطلاعات را به دیگر افراد جامعه نیز انتقال دهند.

سیدضیاء موسوی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشور ایران روی کمربند زلزله قرار دارد و به نوعی تمام شهرهای ایران زلزله‌خیز هستند آموزش و آگاهی دانش‌آموزان آن ضروری و مهم است.

انتهای پیام/2301/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول