اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست هلال‌احمر دماوند:

مانور یک‌ ساعته زلزله در مدارس‌ پشتوانه آموزش 40 ساعته داشت

سرپرست جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند گفت: مانور یک ‌ساعته ایمنی برابر زلزله در مدارس شهرستان دماوند، آموزش 40 ساعته در بیش از 20 مدرسه را در عقبه خود داشت.

مانور یک‌ ساعته زلزله در مدارس‌ پشتوانه آموزش 40 ساعته داشت

حمید فرهادی امروز در حاشیه برگزاری مانور ایمنی برابر زلزله در مدرسه ابتدایی شهید صدیقی دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران بیان کرد: هر چقدر در بحث آموزش میدانی در مدارس وقت بگذاریم، در زمان حوادث و بلایای طبیعی از آن بهره خواهیم برد.

وی برنامه اصلی جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند در ماه‌های باقیمانده سال را آموزش میدانی در مدارس خواند که این امر باید با همکاری مدیریت شهرستان انجام شود.

فرهادی افزود: برگزاری این‏گونه مانورهای آموزشی، فرهنگ مناسبی در جامعه تزریق می‌کند و به پیش‌برد شعار هلال‌احمر یعنی «هر خانواده، یک امدادگر» کمک بزرگی خواهد کرد.

وی مانور امروز را به مناسبت هشتم آذرماه و روز ایمنی در برابر زلزله در مدارس کشور خواند و ادامه داد: همه ساله در این روز مانورهای متعددی در مدارس سراسر کشور برگزار می‏‌شود که شهرستان دماوند هم از این امر مستثنی نبوده است.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر دماوند اضافه کرد: با هماهنگی‌های انجام شده از سوی مدیریت بحران و پیشنهادات جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند،‌ با برگزاری جلسات متعدد در سطح مدیران و کارشناسان، برای برگزاری هر چه بهتر این مانور در مدارس شهرستان دماوند برنامه‌ریزی شد.

وی به طرح جدید جمعیت هلال‌احمر شهرستان در این مانور اشاره و تصریح کرد: امسال طرحی از سوی جمعیت هلال‌احمر شهرستان به مجموعه مدیریت جمعیتی شهرستان دماوند ارائه شد، مبنی بر اینکه سطح آموزش مانورهای زلزله، پایین‌تر آمده و از راهنمایی و دبیرستان به دبستان و پیش‌دبستان و مهدهای کودک نیز تسری پیدا کند.

فرهادی ادامه داد: خوشبختانه این طرح پذیرفته و تصویب شد و مراسم نمادین و پایلوت این مانور، علاوه بر مدرسه راهنمایی مرحوم درویشیان، در دبستان شهید صدیقی نیز برگزار شد.

وی تفاوت دیگر مانور امسال با سال‌های گذشته را اجرای تمام مراحل کار توسط دانش‌آموزان با راهنمایی، نظارت و حمایت نیروها و مربیان هلال‌احمر و بر اساس آموزش‌ها و تمرین‌های چند روز گذشته برشمرد.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند بیان کرد: ‌حتی بیمارستان سوم شعبان فرضی را در یک چادر در نظر گرفتیم که پزشک و پرستار این بیمارستان نیز از دانش‌آموزان بودند و به صورت نمایشی و نمادین به معاینه و ارائه خدمات درمانی به مصدومان پرداختند.

وی رویکرد سال‌جاری جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند را آموزش همگانی خواند و گفت: امسال، به تمام برنامه‌های ابلاغ شده از سوی استان تهران به مجموعه‌های هلال‌احمر شهرستان‏‌ها، عمل کرده و حتی جلوتر هم رفتیم.

وی بر همین اساس به پیشرفت 100 درصدی و در برخی موارد 200 درصدی در بخش آموزش اشاره و اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال این آموزش‌ها بیشتر شود.

انتهای پیام/2568/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول