اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار دماوند:

آموزش ایمنی برابر زلزله از دوره دبستان آغاز شود

معاون امور عمرانی فرماندار شهرستان دماوند گفت: آموزش ایمنی برابر زلزله از دبستان و حتی پیش‌‏دبستانی باید آغاز شود چراکه تاثیرگذارتر است.

آموزش ایمنی برابر زلزله از دوره دبستان آغاز شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، ‌سید سهیل نجبایی ظهر امروز در مانور ایمنی برابر زلزله در مدرسه راهنمایی درویشیان دماوند گفت: با توجه به قرار گرفتن شهرستان دماوند و حتی کل کشور بر روی گسل‌های متعدد زلزله، برگزاری این برنامه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در خصوص نقش آموزش ایمنی برابر زلزله در زمان حادثه واقعی اظهار داشت: این آموزش‌ها باعث افزایش اعتماد به نفس در دانش‌آموزان شده و علاوه بر آموزش نحوه خروج و پناهگیری،‌ نحوه امداد رسانی به مصدومان زلزله را نیز به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد.

نجبایی این آموزش‌ها را باعث ایجاد روحیه امدادگری در دانش‌آموزان خواند و ادامه داد: همین دانش‌آموزان ممکن است با یادگیری اصول اولیه امداد و نجات در حوادث طبیعی به امدادگران داوطلب در سوانح بزرگ در کشور تبدیل شوند.

معاون امور عمرانی فرماندار شهرستان دماوند ضمن تقدیر از برگزارکنندگان مانور ایمنی برابر زلزله خاطرنشان کرد: امیدواریم در طول سال تحصیلی،‌ شاهد برگزاری چندین دوره دیگر از این مانورها در مدارس به‌ویژه در مقطع دبستان و پیش دبستان باشیم.

گفتنی است، ‌پانزدهمین مانور سراسری ایمنی برابر زلزله به مناسبت هشتم آذرماه که با عنوان ایمنی در برابر زلزله در مدارس کشور نامگذاری شده است، انجام شد و به دلیل اینکه هشتم آذرماه با روز جمعه متقارن شده بود، مقرر شد تا این مانور امروز در سراسر کشور برگزار شود.

در این مانور که امروز به طور نمادین در مدرسه راهنمایی پسرانه درویشیان و مدرسه ابتدایی پسرانه شهید صدیفی دماوند برگزار شد، اموری همچون خروج و پناه‌گیری صحیح، انتقال مصدومین به درمانگاه‌های اضطراری،‌ تریاژ یا دسته‌بندی مصدومان، اطفای ‌حریق و انتقال مصدومان به مراکز درمانی به دانش‌آموزان آموزش داده شد.

مانور ایمنی برابر زلزله در مدارس شهرستان دماوند از سوی هلال احمر شهرستان دماوند و با همکاری اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند شامل فرمانداری، شهرداری،‌ آتش‌نشانی، آب ‌و فاضلاب،‌ آموزش و پرورش و نیروی انتظامی برگزار شد.

انتهای پیام/2568/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول