اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی خبر داد

اختصاص 60 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به طرح‌های پشتیبان خانگی

معاون کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: 60 میلیارد و 370 میلیون ریال برای متقاضیان پشتیبان طرح‌های مشاغل خانگی به ‌صورت قرض‌الحسنه به استان اختصاص یافته است.

اختصاص 60 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به طرح‌های پشتیبان خانگی

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، طاهره طهماسبی عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان خلیل‌آباد که با حضور فرماندار و دیگر اعضا تشکیل شد، اظهار کرد: نگاه دولت به طرح‌های کوچک مثبت است و باید افراد با استفاده از این تسهیلات و سرمایه‌گذاری خود، ضمن رونق اقتصادی به اشتغال استان و شهرستان کمک کنند.

عضو دبیرخانه کارگروه اشتغال خراسان رضوی در این جلسه افزود: اعتبارات اختصاص داده شده برای مشاغل خانگی در استان خراسان رضوی در سال‌ جاری که 30 درصد توزیع شهرستانی شده مبلغ 342 میلیون ریال است که با مدیریت ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان‌ها که دبیر‌خانه کارگروه هستند، در حال پرداخت به متقاضیان است و امید می‌رود با توجه به تاکید مصوبه کارگروه اشتغال کشور، 70 درصد باقیمانده هر چه سریع‌تر توزیع شود.

طهماسبی با بیان اینکه شهرستان خلیل‌آباد در سطح استان و در بین شهرستان‌ها مقام سوم استان را در فعالیت‌های مشاغل خانگی کسب کرده است، گفت: نرخ بیکاری در این شهرستان مناسب بوده و جای نگرانی ندارد ولی در نرخ مشارکت اقتصادی که 43 درصد است، نیاز داریم که توجه ویژه صورت گیرد.

فرماندار خلیل‌آباد نیز در این جلسه بر پایداری و تثبیت اشتغال این شهرستان تاکید کرد و گفت: در خلیل‌آباد با توجه به بافت کشاورزی و دامداری که 85 درصد مردم شهرستان در روستاها زندگی می‌کنند و به شغل شریف کشاورزی مشغولند، بحث بیکاری به صورت جدی نداریم و در سطح استان کمترین نرخ بیکاری را داریم، ولی تثبیت شغل‌های ایجاد شده امری مهم است.

علی‌اصغر مرادزاده اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی را امری ضروری دانست و افزود: در شهرستان خلیل‌آباد 210 شرکت تعاونی فعال وجود دارد که با 2 هزار عضو به نوعی به تولید و ارائه خدمات مشغول هستند.

انتهای پیام/2202/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول