اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

رزمایش ایمنی و زلزله در مدارس پلدختر برگزار شد

رزمایش سراسری زلزله و ایمنی در تمام مدارس پلدختر با محوریت اداره آموزش و پرورش و همکاری جمعیت هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان، آتش‌نشانی و شهرداری در دبیرستان نمونه دولتی دانش شهر پلدختر برگزار شد.

رزمایش ایمنی و زلزله در مدارس پلدختر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس در پلدختر، رزمایش نمادین زلزله با حضور، فرماندار، معاون فرمانداری، مدیر اداره آموزش و پرورش، رئیس جمعیت هلال احمر و جمعی از مسئولان در دبیرستان پسرانه نمونه دولتی دانش شهر پلدختر برگزار شد.

دانش‌آموزان شرکت کننده در این مانور با شنیدن صدای آژیر خطر وقوع زلزله فرضی در مکان‌های مناسب مانند زیرمیز، گوشه دیوارهای داخلی در کلاس، کنار دیوارهای داخلی در راهروها و دور از دیوارها در حیاط پناه گرفتند و نحوه خروج اصولی از ساختمان مدارس را تمرین کردند.

در ادامه این مانور امدادگران جمعیت هلال احمر و آتش‌نشانی نیز وارد عمل شده و با مهار آتش‌سوزی‌ها نسبت به انتقال مصدومان فرضی به محوطه مدرسه و سپس مراکز درمانی اقدام کردند.

عملیات امداد و نجات، اطفای حریق و کمک به مصدومان از دیگر بخش‌های برگزاری این مانور بود که صورت گرفت.

فرماندار پلدختر در حاشیه این مانور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه این مانور، تمرین مناسبی برای آمادگی ارگان‌های مختلف بود، گفت: ایران یکی از 10 کشور زلزله‌خیز جهان است که در بحران و حوادث غیرمترقبه به‌ویژه در زلزله نیاز به آموزش‌های لازم برای جوانان دارد.

فریدون رشیدی افزود: باتوجه به زلزله خیز بودن استان لرستان ارگان‌های مرتبط با بحث زلزله به‌ویژه هلال احمر باید نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی لازم برای دانش‌آموزان اقدام و آنان نیز باید این آموزش‌ها را سرلوحه کار خود قرار دهند و نحوه صحیح مقابله با حوادث را بیاموزند.

وی هدف از برگزاری این رزمایش را آمادگی و آرامش برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع هنگام بروز زلزله، آشنایی و افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان و چگونگی مقابله با آن و برای برانگیختن حس کنجکاوی دانش‌آموزان نسبت به پدیده طبیعی عنوان کرد.

انتهای پیام/2304/م20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول