اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم خبر داد

کشف محموله بزرگ قاچاق به ارزش بیش از یک میلیارد ریال در قم

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم از کشف محموله بزرگ قاچاق به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون ریال در قم خبر داد.

کشف محموله بزرگ قاچاق به ارزش بیش از یک میلیارد ریال در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حمیدرضا اسدی اظهار داشت: ماموران آگاهی استان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز حین کنترل خودروهای عبوری در محور سلفچگان ـ ساوه به یک دستگاه خودروی نفتکش مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: پس از توقف خودرو، راننده در مورد کالای بارگیری شده ،اظهار داشت که خودرو خالی و به علت نقص فنی به سمت استان تهران تغییر مسیر داده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم افزود: ماموران سپس به بازرسی از خودرو و تانکر پرداخته و متوجه جاسازی بسیار پیچیده در قسمت تانکر شدند که راننده که در ابتدا منکر وجود جاساز در قسمت تانکر خودرو بود ولی با برداشتن دریچه تانکر به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت اقدام به جاسازی انواع مواد غذایی کرده است.

وی گفت: پس از انتقال خودرو به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز و بازرسی از آن پنج هزار و 520 عدد قوطی نوشابه انرژی‌زا، 20 هزار و 880 عدد صابون، 150 هزار حلقه دی وی دی خام، پنج هزار و 600 بسته چای، یک‌هزار و 795 قوطی کنسرو، یک‌هزار و 430 عدد اسباب بازی و اقلام دیگر به ارزش بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون ریال کشف که در نهایت پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و به اداره گمرک ارسال شد.

پاکسازی محله گذرخان قم از معضلات اجتماعی

سردار کاظم مجتبایی، فرمانده انتظامی استان قم با حضور محله گذرخان قم از چندین مسافرخانه و مراکز اقامتی بازدید کرد که در حاشیه این بازدید اظهار داشت: در پی دریافت گزارشات مردمی مبنی بر فعالیت غیرقانونی برخی از افراد در محله گذرخان عملیات پاکسازی این محل از معضلات اجتماعی در دستور کار پلیس‌های تخصصی یعنی آگاهی، اطلاعات و امنیت عمومی،‌ راهنمایی و رانندگی،‌ یگان امداد و یگان ویژه فرماندهی انتظامی استان قم قرار گرفت.

به گفته وی، تجمع دلارفروشان غیرمجاز، فعالیت غیرقانونی برخی از مسافرخانه‌ها و اماکن اقامتی، مغازه‌های غیرمجاز و توقف خودروهای مسافربری در اطراف این محل به‌ویژه در ابتدای خیابان‌های ارم و انقلاب از جمله گزارشات و شکایات مردمی بوده است.

فرمانده انتظامی استان با تاکید بر استمرار طرح پاکسازی گفت: همراهی مردم با پلیس، لازمه برخورد با ناامنی و ناهنجاری‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه شهر مقدس قم به دلیل مهاجرپذیری، فرهنگ‌های مختلفی را دارا است ضمن تقدیر از تعامل خوب دستگاه‌های قضایی استان به‌ویژه دادستان قم، افزود: جرائم مهم در قم کاهش قابل توجهی یافته ولی جرائم خرد که معمولاً توسط افراد معتاد انجام می‌شود در قم افزایش داشته است و با برنامه‌ریزی‌ای که انجام داده‌ایم جرائم خرد نیز در قم کاهش پیدا می‌کند.

این مقام مسئول در پایان از شهروندان خواست که در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه بی‌نظمی و اخلال در نظم عمومی توسط افراد متخلف و قانون‌‌شکن در اسرع وقت از طریق تلفن 110 و یا سامانه پیام کوتاه 110 به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان اقدام شود.

انتهای پیام/2258/م/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول