اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌‌های اردبیل:

خلاقیت در مطالعه یادگیری را افزایش می‌دهد

استاد دانشگاه‌‌های اردبیل گفت: خلاقیت در هنگام مطالعه در کنار سایر عوامل موثر در مطالعه مفید می‌تواند یادگیری را افزایش دهد.

خلاقیت در مطالعه یادگیری را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل، سلیم پناهی در دومین کارگاه مهارت‌های مطالعه کتاب ویژه دانشجویان که به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی اردبیل برگزار شد، با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی اظهار داشت: قرآن و روایات، کتاب و کتابخوانی را وسیله‌ای برای حفظ و سازماندهی و انتقال ذخایر فرهنگی و علمی به نسل‌های آینده دانسته و بر تاثیرات معنوی و اخروی مطالعه و به میراث گذاشتن دانش برای آیندگان اشارات فراوان می‌کند.

وی ادامه داد: قرآن کریم به علت اینکه برای علم و دانش و کسب علم و تفکر در پدیده‌های جهان هستی اهمیت خاصی قائل شده است به تبع آن برای دانشمندان و علمای دین و دانش هم فضیلت و اعتبار خاصی قائل شده و ویژگی مهم علم و دانش را دوام و ماندگاری منافع آن هم در این دنیا و هم در آخرت برای افراد دانسته است.

استاد دانشگاه‌های اردبیل به روش‌های درست مطالعه اشاره کرد و یادآور شد: شیوه صحیح مطالعه، زمان مطالعه را کاهش می‌دهد، میزان یادگیری را افزایش می‌دهد، مدت نگهداری مطالب در حافظه را طولانی‌تر می‌کند و به خاطر‌سپاری اطلاعات را آسانتر می‌سازد.

پناهی گفت: برای داشتن مطالعه‌ای فعال و پویا نوشتن نکات مهم در حین خواندن ضروری است تا برای مرور مطالب، دوباره کتاب را نخوانده و در زمانی کوتاه از روی یادداشت‌های خود مطالب را مرور کرد.

وی تصریح کرد: یادداشت برداری‌ از بخش‌های مهم و حساس از مطالعه است که باید به آن توجهی خاص داشت چون موفقیت را تا حدودی زیاد تضمین خواهد کرد و مدت زمان لازم برای یادگیری را کاهش خواهد داد چرا که خواندن بدون یادداشت‌برداری یک علت مهم فراموشی است.

این مدرس دانشگاه خلاقیت و طرح شبکه‌ای مغز را ششمین روش مطالعه مفید دانست و بیان داشت: این روش بهترین شیوه برای یادگیری به ویژه فراگیری مطالب درسی است در این روش وقتی مطالب خوانده می‌شود خواننده بعد از درک حقیقی آنها نکات مهم را به زبان خود و به صورت کلیدی یادداشت می‌کند و سپس کلمات کلیدی را بر روی طرح شبکه‌ای مغز می‌نویسد تا در دفعات بعد به جای دوباره‌خوانی کتاب، فقط به طرح شبکه‌ای مراجعه کرده و با دیدن کلمات کلیدی نوشته شده بر روی طرح شبکه‌ای مغز، آنها را خیلی سریع مرور کند.

پناهی گفت: این روش درصد موفقیت تحصیلی را تا حدود بسیار زیادی افزایش می‌دهد و درس خواندن را بسیار آسان کرده بازده مطالعه را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/62007/ر/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول