اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

آموزش‌ به دانش‌‌آموزان در زمینه زلزله بسیار سطحی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: در بحث آموزش مقابله با زلزله آموزش‌ها بسیار سطحی است که باید به صورت ویژه در کتب درسی و در طول سال تحصیلی این آموزش‌ها داده شود.

آموزش‌ به دانش‌‌آموزان در زمینه زلزله بسیار سطحی است

به گزارش خبرگزاری فارس، از مشهد محمدتقی فخریان ظهر امروز در مراسم مانور سراسری زلزله در مدارس کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این حوزه از یک میلیون و 100 هزار دانش‌آموز خراسان رضوی 14 هزار نفر آموزش دیده‌اند که عنوان این آموزش‌ها «طرح ملی دادرس» مخفف دانش‌آموز در روزهای سخت، است.

وی افزود تعداد مربیان آموزش‌دیده سطح استان از 400 نفر به 500 نفر رسیده که وظیفه‌ آموزش امداد و نجات به دانش‌آموزان را برعهده دارند.

فخریان ادامه داد: از لحاظ کلی امداد و نجات در سطح مدارس به صورت بسیار نازلی در کتاب‌های آمادگی دفاعی دانش‌آموزان وجود دارد که زمان تدریس و انجام این عملیات داخل کتاب در دی و بهمن است.

وی بیان داشت: اما از لحاظ حداقل‌ها ما این برنامه را شروع کرده‌ایم و در حال حاضر از این حداقل‌ها راضی هستیم، در سال جاری 7 هزار پوستر توزیع شده و آموزش‌های اولیه نیز آغاز گردیده و مسابقاتی در سطح استان با همکاری هلال احمر انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد:‌ آموزش و پرورش این امکان را دارد که در راستای امداد و نجات با سازمان‌های آتش‌نشانی و هلال احمر طی یک توافقنامه در ساعت‌های پرورشی یا ساعت‌هایی که می‌توان برای آن برنامه‌ریزی نمود، این دانش‌ها را به دانش‌آموزان انتقال دهد.

وی افزود: یکی از اهداف اجرای این مانورها بحث آموزش و نیز تلنگری به مدیران مدارس است.

فخریان ادامه داد: در بحث آموزش زلزله و ... آموزش‌های ما بسیار سطحی است که باید به صورت ویژه در کتب درسی و در طول سال تحصیلی این آموزش‌ها داده شود.

فخریان عنوان کرد: اجرای برنامه مانور زلزله در ساعت 10 صبح امروز برای تمام مدارس الزامی بود و بعد از ارزیابی مدارسی که این برنامه را اجرا نکرده باشند، مورد پیگیری قرار می‌گیرند.

وی در مورد بحث تجهیزات مدارس، افزود: از لحاظ تجهیزات، مدارس به اندازه یک حداقل، اطفای حریق (کپسول آتش‌نشانی) را داراست اما در حالت کلی با تفاهم‌نامه‌هایی که با هلال احمر و آتش‌نشانی و گروه‌های امداد امضا شده هر پایگاه که در کنار مدارس ما باشد، این ارتباط با آنها وجود دارد.

انتهای پیام/2202/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول