اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قوچان:

معلمان مسائل فرهنگی را مدنظر قرار دهند

فرماندار شهرستان قوچان گفت: معلمان در کلاس‌های درس توجه به مسائل فرهنگی را مدنظر خود قرار دهند زیرا آنان دانش‌آموزان را به عنوان مدیران، مادران و پدران آینده تربیت کرده و تحویل جامعه می‌دهند.

معلمان مسائل فرهنگی را مدنظر قرار دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، علیرضا قامتی ظهر امروز در مانور سراسری زلزله در دبیرستان دخترانه شاهد قوچان در جمع دانش‌آموزان و مدیران بحران شهرستان اظهار داشت: ایران کشوری دارای 32 نوع حادثه گوناگون بوده و زلزله پدیده‌ای است که قالب کشور را در بر گرفته و واژه آمادگی مهم‌ترین واژه در حوادث به شمار می‌آید.

وی افزود: امروزه در هر خانواده‌ای حداقل یک دانش‌آموز محصل وجود دارد که می‌تواند با فراگیری آموزش‌های لازم در مدارس و مانورها این فرهنگ را به خانواده و سپس جامعه منتقل کند.

قامتی با بیان اینکه بخش مهمی از کار متوجه مدیران و دانش‌آموزان برای داشتن آمادگی لازم در برابر حوادث غیرطبیعی بوده، تاکید کرد: هرچه میزان مقاوم‌سازی در بناهای ساختمانی بیشتر شده میزان آسیب‌پذیری در برابر حوادث غیرطبیعی مانند زلزله را کاهش داده و دانش‌آموزان می‌توانند این فرهنگ مقاوم‌سازی را به جامعه و خانواده‌های خود منتقل کنند.

وی تصریح کرد: در آمادگی ساختمان‌ها و بناها سازمان‌هایی چون شهرداری، اداره استاندارد و... دخیل بوده و در خودامدادی و دگرامدادی نیز آموزش‌ها توسط هلال‌احمر، شبکه بهداشت و درمان و دیگر سازمان‌های مرتبط به فراگیران داده شود.

فرماندار قوچان علم را دارای قیمت و ارزش بالائی دانسته و خاطرنشان کرد: ارزش علم زمان مشخص شده که بتوان از طریق آن چیزی را خلق کنیم و دانش‌آموزان باید افق دید خود را وسیع‌تر کرده و با نگاه به آینده سطح علمی خود را بالاتر ببرند.

وی رعایت اخلاق و شئونات اسلامی را امری مهم و ضروری برشمرد و بیان داشت: سند چشم‌انداز ما قرآن بوده که ابدی است و هرچه درونش سیر کنیم نکاتش بی‌نهایت خواهد بود.

قامتی با اشاره به اینکه معلمان در کلاس‌های درس توجه به مسائل فرهنگی را مدنظر خود قرار دهند، عنوان کرد: احترام به پدر و مادر و همچنین معلم نباید فراموش شود زیرا آنان دانش‌آموزان را به عنوان مدیران، مادران و پدران آینده تربیت و تحویل جامعه خواهند داد.

انتهای پیام/2202/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول