اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک اصفهان:

آموزش تئوری و عملی در برابر زلزله باید توامان صورت گیرد

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک اصفهان گفت: آموزش تئوری در برابر زلزله باید توام با آزمایش‌های عملی باشد.

آموزش تئوری و عملی در برابر زلزله باید توامان صورت گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، نورالله نکویی پیش از ظهر امروز در مراسم نمادین مانور سراسری زلزله و ایمنی در دبیرستان خیر‌ساز علی شیروانی با بیان اینکه امروز مانور زلزله و ایمنی در مدارس سراسر کشور برگزار شده است، اظهار کرد: اجرای مانور‌های زلزله نقش مهمی در راستای افزایش مهارت‌ها و توانمندی‌های افراد در مقابل زلزله و بلایای طبیعی دارد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان با برگزاری مانور‌‌های زلزله درصدد آموزش صحیح دانش‌آموزان به منظور کاهش تلفات ناشی از وقوع بلایای طبیعی هستند، اضافه کرد: همچنین برگزاری مانور‌های ایمنی و زلزله سطح آگاهی دانش‌آموزان را نسبت به برخورد صحیح آنها با بلایای طبیعی افزایش می‌دهد.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک اصفهان با تاکید بر اینکه آمادگی دانش‌آموزان در مقابل زلزله و بلایای طبیعی با برگزاری این مانور‌ها افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: تمام آموزش‌های تئوری معلمان به دانش‌آموزان در زمینه چگونگی برخورد با بلایای طبیعی باید توأم با آموزش‌های عملی باشد.

وی با بیان اینکه توأم بودن آموزش‌های تئوری با عملی سبب ماندگاری این آموزش‌ها می‌شود، ادامه داد: دانش‌آموزان برای مقابله با بلایای طبیعی و کاهش تلفات ناشی از وقوع بلایای طبیعی باید مسلح باشند و برگزاری مانور‌های زلزله دانش‌آموزان را برای مقابله با این بلایا مسلح می‌کند.

نکویی با اشاره به اینکه اگر چه مانور‌های ایمنی و زلزله واقعی نیست، اما این مانور‌ها سبب بالا رفتن آمادگی دانش‌آموزان در مقابل وقوع زلزله می‌شود، تاکید کرد: آموزش به دانش‌آموزان در این زمینه باید به صورتی باشد که این افراد در زمان وقوع یک زلزله واقعی بتوانند با استفاده از انجام اقدامات لازم تلفات ناشی از وقوع زلزله را کاهش بدهند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید در زمان وقوع زلزله به صورت صحیح پناهگیری کنند، افزود: همچنین افراد باید پیش از وقوع زلزله مکان‌های امن را شناسایی کرده و در صورت وقوع زلزله در این مکان‌ها پناهگیری کنند.

انتهای پیام/63004/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول