اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون اسکی کشور:

تنها راه توسعه و رونق پیست اسکی کاکان ورود بخش خصوصی است

رئیس فدراسیون اسکی، پیست اسکی کاکان را دومین پیست اسکی در جنوب کشور دانست و گفت: تنها راه توسعه و رونق این رشته ورزشی و پیست اسکی کاکان در کهگیلویه و بویراحمد ورود بخش خصوصی است.

تنها راه توسعه و رونق پیست اسکی کاکان ورود بخش خصوصی است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز و با حضور رئیس فدراسیون اسکی، رئیس هیئت اسکی استان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد.

عیسی ساوه‌شمشکی اظهار کرد: اسکی امروزه به عنوان یک صنعت شناخته شده است و بعد از فوتبال تنها فدراسیونی است که این توانایی را دارد.

وی در ادامه به ظرفیت بالای اسکی در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: این استان ظرفیت و توانایی آن را دارد که در رشته اسکی جایگاه خود را در بین دیگر استان‌ها پیدا کند.

رئیس فدراسیون اسکی عنوان کرد: قبل از انقلاب در این رشته تنها پنج استان پیست اسکی و 10 هیئت اسکی در کشور وجود داشت که در حال حاضر 26 پیست اسکی داریم.

ساوه‌شمشکی افزود: در جنوب و غرب و خراسان رضوی این رشته ورزشی رشد زیادی پیدا کرده است و برای مثال در استان‌های تهران و البرز حدود 20 هزار نفر از این ورزش استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های این رشته گفت: باید به ورزش اسکی به عنوان صنعت توریسم و اشتغال‌زایی بالا نگاه کرد به عنوان مثال پیست اسکی دیزین و شمشک 5 هزار نفر از این طریق توانسته‌اند در بحث اشتغال‌زایی استفاده کنند.

وی از برف به عنوان طلای سفید نام برد و افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد یک استان چهار فصل است که این ظرفیت را برای جذب توریسم و اشتغال‌زایی در پیست اسکی کاکان را دارد.

وی پیست اسکی کاکان را دومین پیست اسکی در جنوب کشور خواند و افزود: این پیست میزبان برگزاری مسابقات نونهالان و نوجوانان هم در آقایان و هم بانوان بوده و یک دوره نیز آموزش و پرورش از این پیست استفاده کرده است.

رئیس فدراسیون اسکی کشور به ظرفیت میزبانی این استان در رشته اسکی اشاره کرد و گفت: کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های گذشته توانسته میزبان خوبی برای جشنواره‌ منطقه‌ای که از استان‌های فارس، چهارمحال بختیاری و اصفهان در آن شرکت داشتند، باشد و جشنواره برف و یخ که استقبال خوبی از آن شد از دیگر میزبانی پیست اسکی کاکان است.

وی تنها خواسته جوانان و نوجوانان از مسئولان استانی را رونق توسعه این رشته دانست و خاطرنشان کرد: به دلیل نزدیکی پیست اسکی کاکان و خانوادگی بودن این رشته ورزشی مسئولان امکانات و دستگاه‌های لازم را فراهم کنند.

ساوه‌شمشکی تنها راه توسعه و رونق این رشته ورزشی در استان را ورود بخش خصوصی دانست و خاطرنشان کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان استان و رئیس هیئت اسکی با همکاری و تعامل به دنبال جذب بخش خصوصی باشند تا این رشته در استان به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

انتهای پیام/82009/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول