اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده فنی نداجا مطرح کرد

تعمیرات اساسی شناورهای سبک و سنگین بدون وابستگی به کارشناسان خارجی

فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: الحاق 3 فروند شناور جدید به ناوگان نداجا نشان می‌دهد کارشناسان متخصص نیروی دریایی ارتش بدون وابستگی به کارشناسان خارجی توانایی تعمیرات اساسی شناورهای سبک و سنگین را دارند.

تعمیرات اساسی شناورهای سبک و سنگین بدون وابستگی به کارشناسان خارجی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عباس زمینی صبح امروز در مراسم الحاق 3 فروند شناور نداجا در بوشهر در تشریح اقدامات انجام شده در ناوشکن‌های تبرزین و نیزه گفت: این دو ناو از نسل ناو قهرمان پیکان هستند و در سال60 به ناوگان نیروی دریای ارتش در بوشهر ملحق شدند.

زمینی گفت: این ناوهای 47 متری با 275 تن وزن از حداکثر سرعت 33 گره دریایی برخوردارند و تعمیرات اساسی بر روی آنها از خردادماه 90 آغاز شد.

فرمانده نفی نداجا تصریح کرد: تعمیرات این شناورها پس از 30 ماه و به ترتیب یک میلیون و 863 هزار و دو میلیون و 675 هزار نفر ساعت کار به پایان رسید.

زمینی گفت: اقدامات مهم انجام شده بر این شناورهای برای قدرت بازدارندگی شامل نصب و راه‌اندازی پرتاب موشک‌ها، سوخت 76 میلیمتری و اتصال آن‌ها به سامانه کنترل یکپارچه و نصب رادار ناوبری، نصب سیستم سکان، اورهال و نصب و راه‌اندازی 3 دستگاه موتور اصلی و دو دستگاه ژنراتور اصلی و ... می‌شود.

وی گفت: تعمیرات اساسی بر روی این شناورها آن‌ها را در زمره ناوهای ارتقا یافته قرار داده و که آماده مقابله با هرگونه تهدید و حمله هوایی است.

فرمانده فنی نداجا، گفت: الحاق این شناورها به ناوگان نیروی دریایی ارتش در بوشهر از نظر تاکتیکی اهمیت زیادی دارد و مهم‌ترین دستاورد نیروی دریایی ارتش در این زمینه این است که کارشناسان نداجا بدون نیاز به کارشناسان داخلی و هرگونه وابستگی به آنان قادر به تعمیرات اساسی شناورهای سبک و سنگین خواهند بود.

وی ادامه داد: این موفقیت‌ها به شکرانه ولایت است و کارکنان نداجا مطیع ولی‌فقیه بودن را یکی از مصادیق شکرگزاری دانسته و حرکت در راه ولایت به عنوان چراغ راه مد نظر خواهند داشت.

انتهای پیام/66006/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول