اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته دوم دور برگشت لیگ برتر فوتبال کشور

نبرد سرخابی‌ها به تبریز کشید/باز هم گسترش فولاد صدرنشین لیگ برتر را تعیین می‌کند

نبرد سرخابی‌ها در لیگ برتر به تبریز کشیده و این هفته دو تیم تراکتورسازی با گسترش فولاد به مصاف هم می‌روند.

نبرد سرخابی‌ها به تبریز کشید/باز هم گسترش فولاد صدرنشین لیگ برتر را تعیین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، هر دو تیم دور برگشت را با نتیجه خوب آغاز کرده و برای حفظ موقعیت خود برای پیروزی به مصاف هم می‌روند.

تراکتورسازی تبریز با پیروزی مقابل پرسپولیس تهران 29 امتیازی شده و به صدر جدول صعود کرد، اما صدرنشینی شاگردان جلالی به تنهایی مقدور نبوده و مکمل این موفقیت، توقف استقلال تهران برابر گسترش فولاد تبریز بود.

گسترش فولاد در حالی به این مهم دست یافته و با استقلال در تهران مساوی کرد، که دور رفت در تبریز و در یک بازی برتر مغلوب تجربه شاگردان قلعه‌نویی شده بود. 

دومین تساوی در مقابل تیم‌های صدرنشین

تیم گسترش فولاد تبریز دومین تساوی مقابل تیم‌های صدر جدول را کسب کرد. این تیم در هفته آخر دور رفت در اهواز تیم فولاد خوزستان را با تساوی یک بر یک متوقف کرده و در بازی اول دور برگشت در تهران مقابل استقلال تهران نیز به تساوی بدون گل دست یافت تا کسب نتایج خوب این تیم در بازی‌های خارج از خانه ادامه داشته باشد.

تراکتورسازی و سومین بازی متوالی در تبریز

تراکتورسازی بعد از پیروزی 4 بر 1 مقابل استقلال خوزستان، به سبب پنج بازی متوالی در تبریز شانس صعود به رده اول را داشت. 

این تیم در دو بازی اول خود مقابل استقلال و پرسپولیس تهران از شش امتیاز ممکن چهار امتیاز کسب کرده و به صدر جدول لیگ برتر صعود کرده است.

تراکتورسازی برای اینکه رده اول جدول را همچنان در اختیار داشته باشد، باید در سه بازی بعدی خود در تبریز برابر تیم گسترش فولاد تبریز، ذوب‌آهن و سپاهان اصفهان نیز امتیازات کامل را کسب کرده و از سایر مدعیان فاصله گیرد.

به نظر می‌رسد تراکتورسازی در برابر همشهری خود با تمام قوا به میدان رفته و به سه امتیاز بازی فکر خواهد کرد.

سه هفته صدرنشینی طی 6 دوره حضور در لیگ برتر

تیم تراکتورسازی تبریز در شش دوره حضور در لیگ برتر و 177 بازی تنها سه هفته طعم صدرنشینی را چشیده است که دو بار در سال 90 و با هدایت امیر قلعه‌نویی بوده و یک بار نیز این هفته با پیروزی بر پرسپولیس و با هدایت جلالی در مکان نخست قرار گرفت.

تیم تراکتورسازی اگر بتواند با گرفتن نتیجه لازم موقعیت خود را حفظ کند، برای نخستین‌بار صدرنشینی در دو هفته متوالی را تجربه خواهد کرد.

گسترش فولاد از دو خوان به سلامت گذشت

از هفته پانزدهم تا هفته هجدهم گسترش فولاد تبریز باید با چهار مدعی قهرمانی بازی کند و جالب اینکه سه بازی در خانه حریفان بوده و در بازی با تراکتورسازی نیز با وجود میزبانی، برتری از بابت تعداد تماشاگران با تیم حریف خواهد بود.

با این وجود شاگردان رسول خطیبی در اهواز مقابل فولاد خوزستان و در تهران برابر استقلال به تساوی دست یافته‌اند، گسترش فولاد در هفته هفدهم میزبان تراکتورسازی تبریز است و در هفته هجدهم در اصفهان برابر سپاهان صف‌آرایی خواهد کرد.

گسترش فولاد صدرنشین لیگ را تعیین می‌کند

توقف استقلال تهران برابر گسترش فولاد تراکتورسازی را صدرنشین لیگ برتر کرد، حالا تیم‌های استقلال تهران، پرسپولیس تهران، فولاد خوزستان و نفت تهران منتظر هستند تا تراکتورسازی مقابل گسترش فولاد متوقف شده و این تیم‌ها با استفاده از این موقعیت صدرنشین شوند.

در پایان هفته شانزدهم، تراکتورسازی تبریز با 29 امتیاز در صدر جدول قرار دارد. تراکتورسازی علاوه بر صدرنشینی بیشترین برد، کمترین باخت و بهترین خط حمله لیگ برتر را نیز به خود اختصاص داده است.

گسترش فولاد تبریز با 18 امتیاز در مکان یازدهم جدول جای گرفته است. تراکتورسازی در صورت پیروزی بر گسترش فولاد در صدر جدول باقی خواهد ماند، اما گسترش فولاد با برد برابر همشهری خود شانس صعود تا پله هشتم را دارد.

برتری با گسترش فولاد در سوابق بازی

دو تیم گسترش فولاد و تراکتورسازی تنها دو بازی به صورت رسمی با هم برگزار کرده‌اند که بازی دو تیم در جام حذفی 89 با نتیجه 3 بر 2 به سود گسترش فولاد به اتمام رسیده و بازی رفت امسال نیز با تساوی یک بر یک خاتمه یافته است.

دو تیم گسترش فولاد تبریز و تراکتورسازی ساعت 15 روز جمعه 15 آذر در ورزشگاه یادگار امام(ره) به مصاف هم خواهند رفت.

انتهای پیام/60001/ب40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول