اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی:

ایجاد فرهنگ مسئولیت‌پذیری مردم از وظایف نیروی انتظامی است

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: ایجاد فرهنگ مسئولیت‌پذیری مردم از وظایف اصلی نیروی انتظامی است.

ایجاد فرهنگ مسئولیت‌پذیری مردم از وظایف نیروی انتظامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه سردار سرتیپ یحیی شرفی در همایش پلیس، مردم‌داری، قانون‌مداری و روزآمدی که در مجتمع امام علی (ع) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: این همایش با هدف تشریح مبنا یا ابلاغ سازمان‌های اجرایی مدیریت کیفیت در انتظامی و ارتقای سطح علمی، مدیریتی و کارآمدی کلانتری و پاسگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی بهره‌مندی از نقطه نظرات سلسله مراتب فرماندهی و مسئولان استانی، سنجش عملکرد روسای پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها به منظور قدرشناسی و تجلیل از فرماندهان نیروی انتظامی، خانواده شهدا، پیشکسوتان و معلولین نیروی انتظامی و ترسیم و ابلاغ نقشه راه به منظور پیشگیری از وقوع جرایم را از دیگر اهداف همایش عنوان کرد.

شرفی ابراز داشت: این سازمان بهره‌مند از فناوری‌های نوین یادگیرنده، مسئولیت‌گرا و دارای مهارت با حداکثر ظرفیت مشارکت جویی و مشارکت پذیری است.

وی متذکر شد: میزان سطح امنیت عمومی به میزان بلوغ و مسئولیتی بستگی دارد که مردم و جامعه در نظم اجتماعی آن سهیم هستند.

شرفی ادامه داد: پلیس جامعه‌محور و مشارکتی در چارچوب تعامل خلاق با شهروندان می‌تواند برای حل مشکلات جامعه و ایجاد نظم اجتماعی خدمت ویژه‌ای بکند.

وی به تغییر نگرش افراد جامعه و کارکردهای مثبت پلیس اشاره کرد و یادآور شد: ساختار سنتی و برخورد آمرانه و مدل غیرمشارکتی نمی‌تواند در جلب وفاداری و مشارکت شهروندان موثر باشد.

وی ادامه داد: آنچه در جامعه جدید مطرح است بازتولید و ایجاد نظم اجتماعی براساس هنجارهای فرهنگی و ارزشی جامعه است.

شرفی با بیان اینکه برای اعتماد باید منشور اخلاقی ترسیم شود، خاطرنشان کرد: برای اینکه مردم به نیروهای انتظامی اعتماد کنند باید این افراد زندگی خصوصی خود را از هر گونه شبهه و آلودگی پاک کنند.

وی افزود: باید در رویارویی با صحنه‌های خطر، توهین و تحقیر آرامش توام با شجاعت حفظ شود و نباید اجازه دهیم احساسات شخصی، پیش‌داوری، خصومت‌ها و رفاقت‌ها تصمیمات ما را تحت تاثیر قرار دهد.

شرفی متذکر شد: باید از هر فرصتی برای ارتقا و بهبود سطح دانش و توانمندی خود استفاده کنیم و قانون را قاطع، مودبانه و خیرخواهانه اجرا کنیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: حین اجرای ماموریت نباید امنیت مردم را خدشه‌دار کنیم.

شرفی تصریح کرد: در یک سال اخیر نیروی انتظامی آذربایجان غربی چهار بار مورد بازرسی قرار گرفته و هر چهار بار رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در آخرین مرتبه کارنامه یگان انتظامی آذربایجان غربی رتبه نخست کشوری را کسب کرد که این‌ها بدست نمی‌آید مگر به حرمت و برکت خون شهیدان.

شرفی مهم‌ترین ویژگی نیروی انتظامی را مردم‌داری، قانون‌مداری و روزآمدی معرفی کرد و اذعان داشت: افتخار می‌کنیم که نگهبان و خادم مردم هستیم.

وی تاکید کرد: برای اینکه امنیت را مردمی کنیم باید مردم مشارکت داشته باشند و مردم زمانی مشارکت خواهند داشت که در مرحله نخست باید علم و آگاهی بالا داشته و فرهنگ رفتار جمعی در مردم ایجاد شود.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اضافه کرد: ایجاد فرهنگ مسئولیت‌پذیری مردم از وظایف اصلی نیروی انتظامی است.

انتهای پیام/61005/صا40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول