اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خاطره استاد حوزه علمیه قم

چه کسانی در تربیت حضرت امام(ره) نقش داشتند؟

استاد حوزه علمیه قم گفت: خوردن لقمه حرام را از عوامل موثر در عدم وجود معنویت در خانواده‌ها دانست و خاطرنشان کرد: عدم پرداخت خمس و زکات از جمله این مقوله‌ها است.

چه کسانی در تربیت حضرت امام(ره) نقش داشتند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، آیت‌الله مهدی انصاری قمی صبح امروز در جمع زنان شهرستان چرام در مسجد صاحب‌الزمان (عج)، با اشاره به ویژگی‌های زنان صدر اسلام، اظهار کرد: خداوند انسان را آزاد آفرید و راه‌های صعود و سقوط را فرا روی او قرار داد و همواره با معرفی کردن الگوهای مناسب هم‌چون ائمه اطهار و زنان بزرگی همانند حضرت فاطمه‌زهرا و زینب کبری (س) از انسان خواست بدون اکراه و اجبار راه نجات خود را انتخاب کند.

استاد حوزه علمیه قم نیز به حضور زنان محجبه در سطح جامعه و دنیا اشاره کرد و افزود: اینان خودآگاهانه با الگوگیری از زندگانی حضرت زهرا (س) همواره درصدد رعایت حجاب اسلامی خود بوده و مقید هستند به اینکه فرزندان شایسته و بزرگ در دامان پاک و نجیب رشد می‌کنند و می‌توانند انسان‌هایی شایسته و مثمر ثمر برای نظام و دین باشند.

وی نشست و برخاست با افراد و خانواده‌های مومن و متدین را گوشزد شد و گفت: شما خانم‌ها باید با افراد دین‌دار و محجبه ارتباط داشته باشید چرا که ثابت شده یکی از دلایل فروپاشی خانواده‌ها ارتباط آن‌ها با افراد لاابالی و بی‌بند و بار بوده است که با تأسی از تاثیرات منفی این افراد و خانواده‌ها شیرازه خانواده از هم پاشیده و منجر به فروپاشی بعضی از خانواده‌ها شده است.

انصاری به روش‌های تعلیم و تربیت فرزندان اشاره کرد و یادآور شد: اگر پدر و مادر دروغگو، فاسد و فاسق و یا بددهن باشند فرزندان نیز با همین روش تربیت می‌شوند و در آینده در جامعه سرباز جامعه که نمی‌شوند، سربار جامعه نیز هستند.

وی با بازگویی خاطره‌ای از حضرت امام (ره)، عنوان کرد: خدمت معظم‌له رسیدم عرضه داشتم حضرت آقا چه کسانی باعث شدند شما به این درجه عالی برسید فرمودند: مادرم و عمه‌ام، از مادرم درس دین‌داری و از عمه‌ام درس روابط اجتماعی را کسب کردم.

آیت‌الله انصاری در پایان خوردن لقمه حرام را از عوامل موثر در عدم وجود معنویت در خانواده‌ها دانست و خاطرنشان کرد: عدم پرداخت خمس و زکات از جمله این مقوله‌ها است.

انتهای پیام/82002/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول