اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سخنگوی جبهه ائتلاف ملی افغانستان در گفت‎وگو با فارس عنوان کرد

ایجاد بارقه‌های امید در بین دولتمردان افغان در پی سفر نواز شریف به افغانستان

عضو ارشد جبهه ائتلاف ملی افغانستان گفت: با روی کار آمدن دولت جدید در پاکستان، سیاست آن کشور در قبال افغانستان تغییر کرده و امیدواری‎هایی در بین دولتمردان 2 کشور مبنی بر استحکام روابط و مبارزه مشترک با تروریسم به وجود آمده است.

ایجاد بارقه‌های امید در بین دولتمردان افغان در پی سفر نواز شریف به افغانستان

«سید فاضل سانچارکی» سخنگوی جبهه ائتلاف ملی افغانستان در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، گفت: خوشبینی‎ دولتمردان افغان پس از آن افزایش یافت، که آن کشور در 12 سال گذشته همواره سیاست مداخله گرایانه‌ای را در قبال افغانستان داشته است.

سانچارکی افزود: با آنکه هدف سفر نخست وزیر پاکستان به کابل، رفع نگرانی مقامات افغان از دولت پاکستان است، اما می‌تواند تا حد زیادی بر بهبود روابط بین 2 کشور نیز موثر واقع شود.

وی اظهار داشت: در شرایط کنونی که افغانستان و پاکستان به همکاری‎های یکدیگر نیاز دارند، رهبران این 2 کشور بایستی برای حل چالش‎های امنیتی، گفت‎و‌گوهایی داشته و برنامه مشخصی در این مورد طرح کنند.

به باور وی، سران افغانستان و پاکستان در قدم نخست باید روی یک میز مذاکره نشسته و تمام چالش‌های هر 2 کشور را شناسایی و بررسی کنند.

به گفته سخنگوی جبهه ائتلاف ملی افغانستان، هرگاه دولت افغانستان و پاکستان به طور واقعی خواهان تامین امنیت و پیشبرد گفت‎وگوهای صلح داشته باشند، صلح در هر دو کشور تامین خواهد شد.

در همین حال، محمد عبده عضو پارلمان افغانستان نیز در گفت‎و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل گفت: سفر نخست وزیر پاکستان به کابل نمایانگر سیاست‌های خارجی دولت اسلام‌آباد بوده که نسبت به دولت قبلی پاکستان تغییرات زیادی با خود دارد.

عبده افزود که به نظر می‌رسد دولت پاکستان با مداخله در امور افغانستان به نتیجه مثبتی دست نیافته است و به همین علت تصمیم گفت‎و‌گو با مقامات افغان را در دستور کار دارد.

وی معتقد است، دلیل همکاری پاکستان در روند صلح افغانستان، فشارهای جامعه جهانی بر آن کشور بوده که بالاخره مجبور به همکاری با دولتمردان افغانستان شده است.

این عضو پارلمان افغانستان خاطرنشان کرد: حمایت اسلام آباد از گروه‌های افراطی و تروریستی، اکنون دامنگیر پاکستان شده و به همین منظور، اسلام آباد ناگزیر است که در جهت مبارزه با گروه‌های تروریستی، با حکومت افغانستان همکاری کند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که نوازشریف نخست وزیر پاکستان در کنفرانس خبری با حامد کرزی در کابل گفت: کابل و اسلام آباد در یک سال اخیر به نتایج مثبت دست یافته و پاکستان نیز از روند گفت‌و گوهای صلح افغانستان حمایت می‎کند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول