اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  شمال آفریقا

یکی از رهبران جبهه نجات مصر در گفت‌وگو با فارس:

زمان تصویب قانون تظاهرات نامناسب و عامل ناآرامی‌ها در کشور است

یکی از رهبران جبهه نجات مصر تصویب قانون تظاهرات در این برهه زمانی حساس که مصر در آن به سر می‌برد، را نامناسب دانست و آن را یکی از عوامل ایجاد ناآرامی در مصر دانست.

زمان تصویب قانون تظاهرات نامناسب و عامل ناآرامی‌ها در کشور است

«جرج اسحاق»، یکی از رهبران جنبش نجات و عضو شورای ملی حقوق بشر مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره گفت: تصویب و اعلام قانون جدید تظاهرات از سوی حکومت مصر در زمان نامناسبی صورت گرفت و عامل ایجاد ناآرامی در کشور شد.

اسحاق تصریح کرد: این قانون دارای مشکلاتی است و کمیته حقوق بشر مصر به آن ایرادهای زیادی وارده کرده و حکومت توصیه‌های ما را به طرز عجیبی نادیده گرفته است.

وی درباره کمیته 50 اصلاح قانون اساسی مصر نیز گفت: تاکنون مواد مرتبط با آزادی‌ها که از سوی این کمیته صادر شده، بسیار مناسب بوده و با شرایط شهروندان مصری منطبق است و فکر می‌کنم اجرای آنها بعد از تصویب قانون اساسی مهمترین بخش باشد.

اسحاق افزود: در کنار این موضوع، سیستم انتخاباتی یک سوم فردی و یک سوم لیست جمعی مطرح است که به نظر می‌رسد، برای مرحله کنونی و شرایطی که مصر در آن به سر می‌برد، مناسب باشد.

این عضو شورای ملی حقوق بشر مصر گفت: گنجاندن این سیستم در مواد مصوب دوره انتقالی مانع انحلال پارلمان پس از تصویب و تشکیل آن می‌شود، به خصوص که ما در دوره قبل شاهد انحلال مجلس نمایندگان و مجلس شورا توامان بودیم.

«جرج اسحاق» افزود: ضروری است که در مرحله آتی اجازه ندهیم، اختلافی چه در مورد همه پرسی قانون اساسی و چه در مورد انتخابات پارلمانی رخ دهد.

وی همچنین بر ضرورت حضور نیروهای سیاسی و انقلابی در زیر یک پرچم برای پشت سر گذاشتن مرحله انتقالی تاکید کرد و گفت: هر گونه اختلاف منجر به وارد آمدن آسیب‌هایی به مصر می‌شود، بنابراین امروز دولت مصر برای بنای دولتی مردم سالار باید از هم بستگی لازم برخوردار باشد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول