اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار / رئیس هیئت مدیره تعاونی‌های مسکن شهرستان سنندج:

ورود دولت به ساخت مسکن مهر مشکل‌ساز شده است

رئیس هیئت مدیره تعاونی‌های مسکن شهرستان سنندج گفت: ورود دولت به ساخت مسکن مهر مشکل‌ساز شده است.

ورود دولت به ساخت مسکن مهر مشکل‌ساز شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسین فشی شامگاه شنبه در نود و سومین شورای مسکن استان در سنندج، اظهار داشت: روند سیاسی حاکم بر کشور موجب شد که پیمانکاران نهایت سوءاستفاده را از پروژه مسکن مهر داشته باشند.

وی تصریح کرد: بیشترین بار مشکلات مسکن مهر از زمانی آغاز شد که مسکن و شهرسازی خود با متقاضیان قرارداد می‌بست و با این کار به صورت کامل تعاونی‌ها را در بحث اجرا حذف کرد.

رئیس هیئت‌مدیره تعاونی‌های مسکن شهرستان سنندج خاطرنشان کرد: با این کار تنها بخش نظارت بر پروژه‌ها بر عهده تعاونی‌های مسکن قرار گرفت.

فشی تصریح کرد: بهانه گران بودن مصالح به خاطر تحریم‌ها تنها در بخشی قابل قبول است، چراکه مشکل و گیر کار در جای دیگری است.

وی اضافه کرد: بهترین راه برای رفع مشکلات این است که پروژه‌ها به تعاونی‌ها واگذار شود و مسکن و شهرسازی و پیمانکاران از اجرا و دخالت کنار گذاشته شوند.

رئیس هیئت‌مدیره تعاونی‌های مسکن شهرستان سنندج با بیان اینکه روند سیاسی حاکم به گونه‌ای است که با پیمانکارانی که اصلاً سررشته‌ای در این راستا ندارند و امروز شرکتی راه‌اندازی و فردا قرارداد را می‌بندند کار واگذار می‌شود، گفت: تعدادی از این پیمانکاران هنوز کار را شروع نکرده‌اند، متمم قرارداد را نیز دریافت کرده‌اند.

وی افزود:‌ پیمانکارانی در بخش مسکن مهر در سنندج وجود دارند که با گذشت 2.5 سال از بستن قرارداد، هنوز پروژه‌هایشان در مرحله فنداسیون باقی مانده است.

رئیس هیئت‌مدیره تعاونی‌های مسکن شهرستان سنندج با بیان اینکه متقاضیان مسکنی در سطح استان داریم که با گذشت 7 سال از واریز کردن پولشان هنوز بلاتکلیف هستند، اضافه کرد: تعدادی از متقاضیان مسکن مهر استان با وجود گذشت 5 تا 6 سال همچنان بلاتکلیف و تعدادی نیز فوت شده‌اند.

فشی تصریح کرد:‌ از زمانی که دولت به بحث مسکن مهر ورود پیدا کرده مشکلات بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه اگر دولت واقعاً می‌خواهد مسکن مهر را بسازد بهتر است اتحادیه مسکن را حذف کند، افزود: امروز دولت هرجایی که موضوع افتتاح است ورود پیدا کرده و در زمان بروز مشکلات نیز تعاونی‌ها و اتحادیه مسکن باید پاسخگو باشد.

رئیس هیئت‌مدیره تعاونی‌های مسکن شهرستان سنندج خواستار فروش تعدادی از واحدهای تجاری در حوزه مسکن مهر سنندج به منظور رفع مشکلات اعتباری این پروژه شد و اظهار کرد: ‌فروش این واحدها و تزریق بخشی از پول آن می‌تواند تا حد زیادی در رفع مشکلات مالی و افتتاح بخش زیادی از پروژه‌های مسکن تاثیرگذار باشد.

فشی در پایان تشکیل کمیته‌ای متشکل از اداره‌کل تعاون، مسکن و تعاونی‌ها برای رسیدگی به وضعیت پیمانکاران این پروژه‌ها را ضروری دانست و بیان داشت: ‌پیمانکارانی که توان و بضاعت کاری ندارند باید در کوتاه‌ترین زمان تعیین تکلیف شده و افراد واجد شرایط به‌کارگیری شوند.

انتهای پیام/79002/ذ/ف4004

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول