اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

راهیابی خانه‌های سفید به بخش مسابقه چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد

فیلم مستند «خانه‌های سفید» ساخته بابک مجیدی فیلمساز و کارگردان گیلانی به بخش مسابقه چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد راه یافت.

راهیابی خانه‌های سفید به بخش مسابقه چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، فیلم «خانه‌های سفید» یا همان «آق اولر» مستندی است که به فرهنگ و تمدن تالشان می‌پردازد و منطقه «آق اولر» تالش را معرفی می‌کند.

تهیه کننده و کارگردان این مستند بابک مجیدی است که توانست در بخش مسابقه چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با این فیلم حضور پیدا کند.

سال قبل بابک مجیدی با فیلم بلند «بازمانده تتیس» توانست دیپلم  افتخار و جایزه سوم جشنواره بین‌المللی فیلم رشد را از آن خود کند.

«باز مانده تتیس» که از شبکه باران تهیه شده بود توسط مرکز تهران فیلم فاخر شناخته شد و در آرشیو آن نیز نگه‌داری می‌شود.

این فیلم بارها از شبکه باران پخش شد و به‌زودی از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

مجیدی، مستندساز گیلانی که در سطح ملی فعالیت‌های متعدد و پخش شده دارد در مصاحبه با خبرنگار فارس در آستارا با قدردانی از خبرگزاری فارس برای پوشش قرار دادن اخبار هنرمندان و فیلمسازان، از شرایط سخت فیلم‌سازی در کشور انتقاد کرد.

وی اظهار کرد: حدود هشت ماه قبل طرحی را برای ساخت با موضوع «توتو» و شرط‌بندی در فوتبال به چند مرکز سینمایی در تهران دادم و در شرایطی که منتظر پاسخ آنها بودم چند ماه پیش مستندی از شبکه سه پخش شد که واقعأ غافلگیر شدم.

وی افزود: آنها حتی به خود زحمت ندادند طرح بنده را تغییر داده و بسازند و دقیقاً همان طرحی که داده بودم ساخته بودند یعنی سرقت اثر هنری، و کسی در این زمینه پاسخگوی بنده نیست.

این فیلمساز گیلانی با بیان اینکه به راحتی آثار و طرح‌های فیلم را به شبکه یا صدا و سیما می‌دهیم و آنها به آسانی به نام خود تمام می‌کنند، خاطرنشان کرد: این کار به معنای سرقت آثار هنری و فیلم است.

وی سینما را همکاری و مشورت افراد مختلف دانست و یادآور شد: دیگر اعتماد نمی‌کنیم طرح و آثار خود را به صدا و سیما و شبکه‌ها دهیم زیرا بدون اینکه اجازه بگیرند به نام خودشان تمام می‌کنند.

انتهای پیام/2300/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول