اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قزوین:

ترویج کتابخوانی همت تمام دستگاه‌ها را می‌طلبد

فرماندار قزوین گفت: ترویج و توسعه کتابخوانی همت و تلاش تمام دستگاه‌های مسئول در این بخش را می‌طلبد.

ترویج کتابخوانی همت تمام دستگاه‌ها را می‌طلبد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان قزوین عصر امروز با حضور مسعود نصرتی شهردار قزوین، سعید میربها فرماندار قزوین، محمدرضا مولایی سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان و اعضای منتخب انجمن این اداره‌کل در شهرداری قزوین برگزار شد.

سعید میربها در این جلسه اظهار کرد: کتاب محصول فکر، اندیشه، ذوق، هنر و مجموعه‌ای از یافته‌های یک یا چند انسان بوده که به عنوان ثروتی گرانبها شناخته شده است.

وی افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری کتابخوانی باید در جامعه ترویج شود و این کار بر عهده تمام دستگاه‌هایی است که در این زمینه مسئول هستند، از مدارس ابتدایی تا دستگاه‌های ارتباط جمعی و صدا و سیما و وسایل تبلیغی که نقش مؤثری در این زمینه دارند.

فرماندار قزوین با تأکید بر فراهم کردن خوراک فکری مناسب برای جوانان و نوجوانان بیان کرد: با توجه به اینکه برخی مواقع کتاب‌های مضر و خوراک‌های فکری مسموم در جامعه دیده می‌شود باید در این زمینه کتابخانه‌های عمومی اقشار کتابخوان را به سمت مطالعه و کتابخوانی مفید سوق داده و آنان را از عواقب مطالعه مسموم بر حذر دارند.

میربها اضافه کرد: کتابخانه‌ها در جذب عموم مردم به سمت مطالعه و کتابخوانی نقشی مهم و حیاتی بر عهده دارند که اجرای موفقیت‌آمیز آن نیازمند بسیج جمعی است.

فرماندار قزوین در پایان بر لزوم پرداخت سهم نیم درصد درآمد شهرداری به کتابخانه‌های عمومی برای تأمین هزینه‌های این اماکن فرهنگی تأکید کرد.

انتهای پیام/77003/غ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول