اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت اختراعات ایران:

روند ثبت اختراعات نیازمند تسهیل است/خودکفایی کشور با حمایت از مالکیت فکری

رئیس اداره ثبت اختراعات ایران با اشاره به اینکه ثبت اختراع مهم‌ترین نماد مالکیت فکری است، گفت: روند ثبت اختراع در ایران نیازمند تسهیل است.

روند ثبت اختراعات نیازمند تسهیل است/خودکفایی کشور با حمایت از مالکیت فکری

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهرداد الیاسی ظهر امروز با اشاره به مشکلاتی که در زمینه مالکیت فکری در کشور وجود دارد، به خبرنگاران در مشهد گفت: یکی از اقدامات موثری که در این زمینه انجام شده عضویت ایران در PCT است که به مخترعان ایرانی ساکن در خارج از کشور بسیار کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: PCT در واقع یک نوع معاهده همکاری در ثبت بین‌المللی اختراعات است که ایران با عضویت در این معاهده توانسته گام بلندی در زمینه تسهیل روند ثبت اختراعات در سطح بین‌المللی بردارد.

رئیس اداره ثبت اختراعات ایران ادامه داد: هرچه در زمینه پشتیانی از مالکیت فکری اقدامات بیشتری انجام شود، می‌توان گفت که کشور بیشتر به سمت خودکفایی رفته است.

الیاسی با بیان اهمیت پشتیبانی از حوزه‌های دانش‌بنیان در کشور اذعان کرد: در واقع مهم‌ترین بخشی که می‌تواند سبب عبور کشور از طوفان‌ها و کم شدن وابستگی اقتصاد آن به نفت شود توجه به مقوله‌های دانش‌بنیان و مبتنی بر علم از جمله اختراعات است.

وی ادامه داد: نتیجه حمایت از مالکیت فکری و تسهیل روند ثبت اختراعات، اشتغال‌زایی و باز شدن مسیر برای رشد اقتصادهای بدون وابستگی به نفت است.

رئیس اداره ثبت اختراعات ایران با بیان اینکه در زمینه مستندسازی اختراعات مشکلاتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی که در زمینه ثبت اختراعات فعالیت می‌کنند در واقع اقداماتی تخصصی را انجام می‌دهند که برآیند آنها به نفع مخترع است و این شرکت‌ها می‌توانند، مشاوره‌های مناسبی به مخترعان ارائه دهند تا روند ثبت اختراع برای آنها تسهیل شود.

الیاسی تاکید کرد: فعالیت این شرکت‌ها در واقع می‌تواند به گسترش فرهنگ مالکیت فکری و توسعه اختراعات کمک کرده و برای تجارت نیز بسیار مفید است.

انتهای پیام/2202/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول