اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت اداره جهاد کشاورزی استان اصفهان:

60 درصد کشت پاییزه اصفهان انجام شده است

مدیر زراعت اداره جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در مجموع 121 هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت پاییزه است که تاکنون 60 درصد از این میزان محقق شده است.

60 درصد کشت پاییزه اصفهان انجام شده است

محمد زارع امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با کشت پاییزه استان اصفهان اظهار کرد: محصولاتی که در برنامه کشت پاییزه قرار دارند گندم، جو و کلزا هستند.

وی ادامه داد: سطح زیر کشت پیش‌بینی شده برای گندم 71 هزار هکتار، جو 50 هزار هکتار و کلزا 500 هکتار است.

مدیر زراعت اداره جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون در 60 درصد از سطح زیرکشت، کشت انجام شده است، تصریح کرد: تاکنون 40 هزار هکتار از سطح زیر کشت گندم و جو و 320 هکتار از سطح زیر کشت کلزا کشت شده است.

وی اضافه کرد: در مجموع 121 هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت پاییزه است که تاکنون 60 درصد از این میزان محقق شده است.

زارع خاطرنشان کرد: مساعدت‎هایی که به کشاورزان شده است تسهیلات سرمایه در گردش برای کشت گندم و جو با ارزشی برابر با 26 میلیارد تومان و تسهیلات خرید کود شیمیایی برای بخش خصوصی و تعاونی‎ها به ارزش 6میلیارد به صورت سرمایه در گردش است.

وی افزود: همچنین 7 هزار تن کود فسفاته و 18 هزار و 500 تن کود اوره در بین کشاورزان توزیع شده است.

مدیر زراعت اداره جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: 34 هزار تن بذر گواهی شده گندم و 29 هزار تن بذر گواهی شده جو که به ازای هر کیلوگرم 2 هزار ریال یارانه اختصاص داده شده نیز در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی از جمله ارقام گواهی شده بذر جو را نصرت، ریحان 03، فجر 30 و یوسفی نام برد و ادامه داد: ارقام گواهی شده بذر گندم نیز سیوند، یک کلاس روشن، الوند، پیشتاز و پیشگام هستند.

زارع با اشاره به اینکه سطح زیر کشت جو نسبت به سال گذشته 10 هزار هکتار کاهش داشته است، گفت: زمان کاشت این محصولات در مناطق گرم و سرد متفاوت بوده که در مناطق سرد از اواخر شهریورماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و در مناطق گرم نیز اوایل آبان ماه به پایان رسید.

وی با بیان اینکه کمبود آب و خشکسالی در استان تاثیر بسزایی در سطح زیر کشت پاییزه داشته است، اظهار کرد: سطح زیر کشت پاییزه در شهرستان اصفهان در سال‎های پر آبی 42 هکتار بوده که در حال حاضر به 13 هزار هکتار رسیده است.

مدیر زراعت اداره جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: در استان اصفهان سطح زیر کشت این محصولات نسبت به سال‎های پرآبی 40 هزار هکتار کاهش داشته است.

انتهای پیام/63015/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول