اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور انبوه عزاداران و سوگواران

مراسم شام غریبان یادگار کربلا در حرم رضوی برگزار شد

مراسم شام غریبان یادگار کربلا، امام سجاد(ع) با حضور انبوه عزاداران و سوگواران در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

مراسم شام غریبان یادگار کربلا در حرم رضوی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حرم مطهر رضوی در شام غریبان چهارمین پیشوای آسمان امامت و ولایت حضرت سیدالساجدین(ع) میزبان عموم زائرانی بود که آمده‌ بودند تا شهادت آن حضرت را به محضر فرزند بزرگوارشان حضرت رضا(ع) تسلیت عرض کنند.

این گزارش حاکی است؛ مراسم شام غریبان امام سجاد(ع) بعد از نماز مغرب و عشاء از سوی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی و با مرکزیت رواق امام خمینی(ره) برگزار شد و مداحان و ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) با بیان مظلومیت و مصیبت‌هایی که بر خاندان پیامبر(ص) روا شده، اشک ماتم و عزا در بر دیدگان زائران حرم رضوی جاری کردند.

حجت‌الاسلام ‌و‌المسلمین مهدی ماندگاری در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت سید‌الساجدین حضرت زین‌العابدین(ع) به محضر حضرت رضا(ع) و عموم زائران گفت: انسان بدون راهنما به هدف نخواهد رسید. همانطور که در راه‌های زمینی و مادی انسان بدون راهنما وپرسش هیچ وقت به مقصد نمی‌رسد، در مسیر زندگی سعادت‌مند نیز وجود راهنما ضروری است.

وی با بیان این‌که انسان برای پیمودن راهی که مقصدش خدا باشد نیازمند و راهنمایی است که از ناحیه خداوند منصوب شده باشد، اظهار داشت: انبیاء الهی و اهل‌بیت(ع) مسئولیت هدایت بشریت را به عهده دارند و در زمان غیبت امام عصر(عج) این مسئولیت به عهده کارشناسان واقعی دین است. کسانی که دین را به نحو صحیح آموختند و به آن عمل می‌کنند.

این کارشناس دینی در ادامه به تبیین ضرورت راهنما و درک آن پرداخت و بیان کرد: انسان باید به این درک  و باور برسد که مسیر دنیا تا آخرت تاریک و پر فراز و نشیب است و قرآن و اهل‌بیت(ع) بهترین راهنمای الهی برای پیمودن این مسیر پر تلاطم هستند.

این سخنران حرم مطهر رضوی تأکید کرد: باید نور قرآن و اهل‌بیت(ع) در زندگی‌ها پررنگ باشد. زیرا این نور باعث رشد و تکامل انسان می‌شود.

ماندگاری منظور از نور و تاریکی این دنیا را که در آیات شریفه قرآن کریم نیز به آن اشاره شده نور باطنی ذکر کرد و افزود: اگر انسان در زندگی با نور قرآن و عترت زندگی کند، خداوند متعال راه بیرون رفت از مشکلات و سختی‌ها را به او نشان می‌دهد.

انتهای پیام/2202/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول