اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگوی مدیر امور اجتماعی شهرداری مشهد با فارس

اقدامات مجموعه‌های شهری مشهد در هفته مبارزه با ایدز تشریح شد

مدیر امور اجتماعی شهرداری مشهد از اقدامات مجموعه‌های شهری مشهد با رویکرد پیشگیری و اطلاع‌رسانی در هفته مبارزه با ایدز خبر داد.

اقدامات مجموعه‌های شهری مشهد در هفته مبارزه با ایدز تشریح شد

عقیل قدرتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به طرح‌های شهرداری در خصوص پیشگیری از ایدز اظهار داشت: هفته ملی ایدز با شعار تشخیص به موقع و درمان مؤثر از 9 تا 15 آذر ماه و روز جهانی ایدز 10 آذر است.

وی افزود: شهرداری مشهد با همکاری بهزیستی استان، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برنامه‌هایی را در هفته ایدز در راستای پیشگیری از این بیماری در نظر دارد.

قدرتی بیان کرد: شهرداری مشهد سرایی به عنوان توانمندسازی طلیعه زندگی دارد که این سرا مرکز ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی است که متکدیان سطح جامعه را جمع‌آوری کرده و در این مرکز ساماندهی می‌کند.

وی در ادامه افزود: برای چنین افرادی که در معرض خطر هستند، کارگاه‌های مشاوره گروهی توسط مشاورانی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می‌شود تا با این افراد که اغلب آموزش‌پذیر نیستند، مشاوره انجام شود.

مدیر امور اجتماعی شهرداری مشهد در ادامه گفت: از دیگر اقدامات شهرداری در این زمینه مشارکت در همایش شهری است که توسط مؤسسه خیریه جمعیت آفتاب مشهد 13 آذر ماه در فرهنگسرای ترافیک با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود و مخاطبین این همایش مسئولین شهری، استانی، معاونت فرهنگی مناطق شهرداری، اعضای شورای محله و کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد هستند.

وی افزود: همچنین اکران پیام‌هایی در زمینه آگاه‌سازی شهروندان در پیشگیری از ایدز با 60 سازه و به عبارتی در هر منطقه 3 سازه اکران خواهد شد که طرح آن برای چاپ در دست تألیف است.

قدرتی گفت: در راستای اطلاع‌رسانی توسط معاونت فرهنگی شهرداری‌های مناطق در مراکز مشاوره‌ای که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند بروشور‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی چاپ و توزیع می‌شود.

وی در ادامه افزود: همایشی نیز از سوی معاونت فرهنگی شهرداری منطقه 7 در فرهنگسرای غدیر همزمان با روز جهانی داوطلب که 14 آذر ماه است با هدف گرامیداشت روز داوطلب و در هفته مبارزه با ایدز برگزار می‌شود.

مدیر امور اجتماعی شهرداری مشهد از دیگر اقدامات شهرداری به طرح محله ما، محله زندگی اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای ارتقای سلامت همگانی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با ایجاد کارگاه‌های آموزشی و مشاوره‌های گروهی با رویکرد پیشگیری و اطلاع‌رسانی ایدز در سطح محلات (مجتمع‌های مسکونی، منازل و فرهنگسراها) خواهیم داشت که مشاوره و آموزش رایگان در این کارگاه‌ها اجرا می‌شود.

وی افزود: همچنین گروه‌های دانشجویی که در حوزه سلامت فعالیت کرده و مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند در سه نقطه شهر (میدان بسیج، میدان شریعتی و پارک ملت) با برپایی ایستگاه‌های مشاوره و اطلاع‌رسانی به عموم مردم مشاوره داده و بروشورها و کتابچه‌های اطلاع‌رسانی را نیز به عموم تقدیم خواهند کرد.

انتهای پیام/2202/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول