اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد مطرح کرد

تأکید بر فرهنگ‌سازی ‌برای ریشه‌کنی ایدز در جامعه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: با همکاری و هماهنگی همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با سلامت، در خصوص ریشه‌کنی ایدز فرهنگ‌سازی شود.

تأکید بر فرهنگ‌سازی ‌برای ریشه‌کنی ایدز در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، علی عالمی ظهر امروز در کمیته آموزش و اطلاع‌رسانی ایدز که در محل دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد؛ اظهار داشت: ایدز تنها یک مشکل بهداشتی نیست بلکه یک مشکل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که باید با اطلاع‌رسانی مناسب، زمینه آگاهی و هوشیاری جامعه به ویژه نسل جوان که از گروه‌های هدف و پرخطر است را فراهم کنیم.

وی افزود: همه ساله در کشور به منظور اطلاع‌رسانی مناسب به عموم مردم و اهمیت دادن بیشتر به بیماری ایدز، از نهم تا پانزدهم آذر ماه هفته اطلاع‌رسانی ایدز نامگذاری می‌شود تا با همکاری و هماهنگی همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با سلامت، در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

عالمی تصریح کرد: اگر چه هیچ درمان قطعی برای ایدز وجود ندارد ولی با افزایش آگاهی جوانان در رابطه با راه‌های انتقال و پیشگیری این بیماری مهلک می‌توانیم گسترش این بیماری را متوقف سازیم.

وی گفت: عدم آگاهی کافی در رابطه با ایدز و وجود رفتارهای پرخطر نظیر استفاده از مواد مخدر، الکل، قرص‌های روان‌گردان، اکستازی و غیره که قدرت تصمیم‌گیری را مختل می‌کند، راه را برای ابتلا به ایدز هموار می‌کند.

وی افزود: ویروس ایدز از طریق خون، تماس جنسی با افراد آلوده، وسایل تزریقی و آرایشی آلوده به خون و از طریق مادر آلوده به جنین منتقل می‌شود.

عالمی بیان داشت: رعایت پاکدامنی، فراگیری و عمل به مهارت‌ها و نه گفتن به دوستان ناباب، پرهیز از رفتارهای پرخطر و عدم استفاده از تیغ مشترک در آرایشگاه‌ها از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از ایدز است.

وی با بیان اینکه پیشگیری بهترین وسیله برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ایدز است، تصریح کرد: باید با افزایش آگاهی، اطلاع رسانی و شکست انگ و سکوت در برابر این بیماری مهلک، از گسترش آن جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/2202/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول