اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درآمدهای شهرداری مشهد خبر داد

بدهی 14 میلیاردی 40 دستگاه اجرایی مشهد بابت عوارض سالانه

مدیر درآمدهای شهرداری مشهد گفت: 40 دستگاه اجرایی در مشهد هستند که باید 14 میلیارد و 400 هزار تومان عوارض پرداخت کنند ولی تا‌کنون اقدام به پرداخت نکردند.

بدهی 14 میلیاردی 40 دستگاه اجرایی مشهد بابت عوارض سالانه

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد‌ آذری ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: شهرداری 3 وظیفه عمومی و عمده دارد که خدمات عمومی، خدمات شهری و عمران شهری اهم آنهاست و بر همین اساس شهرداری مجاز به اخذ عوارض از شهروندان است.

وی تصریح کرد: تعمیر، نگهداری و بهسازی شهر روزانه هزینه‌های زیادی را برای مشهد در بر دارد؛ به طوری که در سال 91 به استناد گزارش تفریغ بودجه مجموع هزینه‌های شهرداری که برای نگهداری شهر هزینه کرده بالغ بر 700 میلیارد تومان بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال‌های آینده این رقم کاهش پیدا نمی‌کند بلکه دارای افزایش خواهد بود که عدم افزایش مبلغ پایه آن کمی آزار دهنده است.

آذری ادامه داد: رقم پرداختی شهروندان به عنوان عوارض شهری باید بیش از مبالغ کنونی باشد و اگر بخواهد در همین مرحله باقی بماند در سال‌های آینده شهر دچار مشکل می‌شود.

آذری یادآور شد: تمامی اصناف، خودروهای داخل شهر و واحدهای مسکونی باید‌ عوارض نوسازی به شهرداری پرداخت کنند تا شهر از پس هزینه‌های نگهداری به خوبی برآید.

وی افزود: عوارض شهری به 3 دسته عوارض نوسازی و عمران شهری، صنفی و خودرویی تقسیم می‌شود.

مدیر درآمدهای شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: سالانه حدود 600 هزار قبض عوارض نوسازی در شهر صادر می‌شود، یعنی از هر واحد مسکونی 50 هزار تومان در سال عوارض دریافت می‌گردد.

وی با اشاره به منطقی شدن قیمت عوارض افزود: در 2 سال گذشته تسهیلاتی برای شهروندان مهیا کردیم تا پرداخت عوارض آسان و مردم به این کار ترغیب شوند ولی باز هم عده‌ای از پرداخت امتناع می‌کنند.

آذری گفت: بسیاری از متمولان که در مشهد زندگی می‌کنند هنوز عوارض خود را‌ نداده‌اند و مجبور شدیم اخطار قطع برق برای آنها ارسال کنیم.

وی تصریح کرد: روزانه 2 میلیارد تومان فقط برای خدمات شهری شهروندان‌ هزینه می‌شود ولی بازده آن بسیار ناچیز است.

این مسئول ادامه داد: برای حدود 143 هزار واحد صنفی در سال قبض عوارض صادر می‌کنیم؛ بر این اساس هر واحد باید 56 هزار تومان در سال عوارض پرداخت کند یعنی روزی 135 تومان ولی این در حالی است که تعدادی از بانک‌ها و مؤسسات پولی و مالی اقدام به شکایت از این قانون کرده و ادعا دارند که فعالیت آنها محلی نیست که بخواهند عوارض پرداخت کنند؛ پس اگر این طور می‌توان حساب کرد باید از هیچ صنفی عوارض پرداخت نشود.

آذری گفت: واحدی تجاری در مشهد وجود دارد که 100 میلیون تومان ماهانه اجاره می‌دهد ولی حاضر به پرداخت مبلغ ناچیز عوارض شهرداری نیست.

وی ادامه داد: بین 700 تا 800 هزار خودرو دارای پلاک مشهد داریم که باید سالانه عوارض نوسازی پرداخت کنند.

این مسئول شهرداری اضافه کرد: هر خودرو سالانه 20 هزار تومان عوارض پرداخت می‌کند که این رقم میانگین پرداختی خودروها در سطح شهر مشهد است.

آذری تصریح کرد: در مفاد بند 71 قانون بودجه 92 کل کشور آمده است که رؤسای دستگاه‌های اجرایی مسئولیت دارند عوارض شهرداری را در اعتبارات خود پیش‌بینی و پرداخت کنند.

وی در پایان گفت: 40 دستگاه اجرایی در مشهد هستند که 14 میلیارد و 400 هزار تومان باید عوارض پرداخت کنند ولی تاکنون اقدام به پرداخت نکردند؛ در سال جاری حدود 2 هزار میلیارد تومان درآمدهای نقدی شهرداری محقق شده که 300 میلیارد تومان آن از محل فروش املاک و مستغلات تأمین و 20 درصد آن توسط درآمدهای پایدار محقق می‌شود.

انتهای پیام/2202/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول