اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف افزایش ضریب امنیت و حفاظت آثار تاریخی صورت می‌گیرد

ساخت مرکز کنترل ورود و خروج در مجموعه جهانی تخت جمشید

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از در دست ساخت بودن مرکز کنترل ورود و خروج مجموعه جهانی تخت جمشید خبر داد.

ساخت مرکز کنترل ورود و خروج در مجموعه جهانی تخت جمشید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، قدرت‌الله تاج‌بخش با تاکید بر افزایش ضریب امنیت و حفاظت آثار تاریخی مجموعه تخت جمشید اظهار داشت: با اجرای کامل طرح سامان‌دهی گیت ورودی تخت جمشید به شکل مکانیزه و الکترونیکی و تجهیز آن به دستگاه‌های مدرن اسکن و ایکس ری، هرگونه ورود و خروج به سایت تاریخی تخت جمشید کنترل شده و این امر در نهایت، حفاظت الکترونیکی آثار را به همراه خواهد داشت. 

وی افزود: با نصب و راه‌اندازی سیستم نظارت تصویری استاندارد، با کیفیت مطلوب به منظور افزایش ضریب امنیتی حفاظتی و امکان دید محیطی در محل سایت‌های تاریخی در اماکن نقش رستم، شهر استخر و نقش رجب و انتقال تصاویر تهیه شده در این اماکن تاریخی به مرکز اتاق کنترل مجموعه جهانی تخت جمشید، امکان دیدن آنلاین این سایت‌ها از محل تخت جمشید نیز به وجود آمده که این امر در تسهیل کنترل و حفاظت بهتر اماکن مجموعه هخامنشی موثر واقع شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان فارس با بیان این که افق بسیار خوبی در میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش حفاظت از آثار داریم ابراز امیدواری کرد که با برنامه و هدف‌های پایه‌ریزی شده و آموزش نیروهای انسانی و مراقبان آثار، پوشش حفاظتی از آثار تاریخی گسترش قابل توجهی یابد.

تاج‌بخش در پایان وضعیت حفاظت از آثار تاریخی تخت جمشید را رو به بهبود خواند و با توجه به پربازدید بودن این سایت جهانی ابراز داشت: حافظان اصلی آثار تاریخی مردم و بازدیدکنندگان هستند و توجه به مبحث فرهنگ‌سازی و جلب توجه عموم هموطنان به موضوع حفاظت از آثار تاریخی و صیانت از این یادگارهای ملی، زیرساخت‌های حوزه حفاظت و مراقبت آثار تاریخی و فرهنگی را نیز تقویت می‌کند.

انتهای پیام/2448/ط/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول