اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی:

منابع درآمدی منطقه آزاد نیاز به اصلاح دارد

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت: منابع درآمدی مناطق آزاد نباید به عوارض گمرکی و واردات متصل شود و نیاز به اصلاح دارد.

منابع درآمدی منطقه آزاد نیاز به اصلاح دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا مسرور پیش از ظهر امروز در جمع فعالان اقتصادی گیلان مناطق آزاد را مدل توسعه اقتصادی کشورها دانست.

وی اظهار کرد: در دنیا مناطق آزاد به دو نوع موفق و غیره موفق تقسیم می‌شود که تعداد نوع دوم بیشتر است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه برای رسیدن به مناطق آزاد موفق باید شاخص‌هایی در نظر گرفته شود گفت: مهمترین شاخص بحث زیرساخت‌ها است.

وی مناطق آزاد ایران را چند برخوردار از زیرساخت‌ها دانست و تصریح کرد: در ایران مناطق کم برخوردار از زیرساخت ها را تبدیل به منطقه آزاد می‌کنند در حالی که مناطق آزاد با هدف ایجاد درآمد ارزی در دنیا ایجاد می‌شود.

مسرور ایجاد منطقه آزاد در کشور را براساس درآمد ارزی و توسعه منطقه‌ای ذکر کرد و افزود: در مناطق آزاد ایران از صدور کالا و خدمات و یا صنعت گردشگری برای ایجاد درآمد ارزی استفاده می‌شود.

وی 15 کشور دنیا از جمله ایران را دارای مناطق آزاد و بزرگ خواند و متذکر شد: منطقه آزاد ماکو با 500 هزار هکتار آخرین و بزرگترین منطقه آزاد آسیا است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به فعالیت 7 منطقه آزاد در کشور تصریح کرد: بیش از 60 منطقه ویژه اقتصادی در کشور تصویب شده است که لاهیجان و آستارا نیز جزو این مناطق هستند.

وی مهمترین تفاوت بین مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی را اعمال معافیت مالیاتی در منطقه آزاد عنوان کرد و یادآور شد: مناطق ویژه اقتصادی این ویژگی را ندارد.

مسرور توجه به بحث سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: منابع درآمدی منطقه آزاد نباید متصل به عوارض گمرکی و واردات باشد و این نگاه نیاز به اصلاح دارد.

وی درباره شرایط استفاده از معافیت‌های مالیاتی در منطقه آزاد یادآور شد: تمام فعالان اقتصادی در منطقه آزاد با پر کردن اظهار‌نامه مالیاتی باید از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند شوند.

این مسئول متذکر شد: فعالیت در محدوده منطقه آزاد از پرداخت مالیات معاف است.

انتهای پیام/2300/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول