اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور خانواده‌های شهدای هسته‌ای صورت گرفت

برگزاری هشتمین یادواره 13 شهید دانشجوی کاشمر

هشتمین یادواره 13 شهید دانشجو و 3 شهید گمنام مدفون شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر با استقبال دانشجویان، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، مسئولان این شهرستان و خانواده شهدای هسته‌ای برگزار شد.

برگزاری هشتمین یادواره 13 شهید دانشجوی کاشمر

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر صبح امروز در ابتدای این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به ویژه شهدای دانشجو و سه شهید مدفون شده در محوطه این واحد دانشگاهی اظهار کرد: امیدواریم برپایی چنین محافلی فرصتی برای بستن توشه برای آخرت باشد.

سیدمحمد جواد موسوی با بیان اینکه این یادواره در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای دانشجو و سه شهید گمنام خفته در این واحد دانشگاهی برگزار شده است، گفت: برپایی این یادواره بهانه‌ای برای ادای احترام به ساحت ملکوتی دانشمندان شهید هسته‌ای کشور و تجدید بیعت با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه شورای فرهنگی واحد کاشمر در سال 1383 با رویکرد انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه حماسی، تثبیت فرهنگ رشادت و ارتقای تفکر بسیجی تلاش کرد که تدفین سه تن از شهدای گمنام را در سایت دانشگاه داشته باشد، یادآور شد: این دانشگاه در دی‌ماه سال 1384 افتخار میزبانی سه تن از شهدای گمنام را پیدا کرد که پس از تشییع بر دوش مردم شهیدپرور و دانشجویان کاشمری در این واحد دانشگاهی به خاک سپرده شدند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر با تاکید بر اینکه تدفین این شهدا باعث ایجاد یک موقعیت خاص و قداست ویژه در دانشگاه آزاد اسلامی شده است، خاطرنشان کرد: شهدا چون نگینی در قلب دانشگاه مورد احترام دانشگاهیان و محلی برای استمداد از ارواح طیبه آنها هستند؛ به طوری که هر هفته پس از زیارت عاشورا وعده‌گاه دانشگاهیان، مزار شهداست و در مناسبت‌های مختلف از قبیل هفته دفاع مقدس، هفته دولت، عید نوروز و ... مراسم گلباران و عطرافشانی انجام می‌شود.

وی برگزاری یادواره شهدای دانشجو و سه شهید گمنام به صورت مستمر را یکی از برنامه‌های صد درصد اثرگذار و فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: این یادواره در سال جاری به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر با همکاری بسیج دانشجویی، مراکز آموزش عالی شهرستان و بسیج اساتید برگزار شد تا با سلسله نوآوری‌ها و ابتکارات یاد و خاطره شهدا را گرامی بدارد.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول