اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود:

تفکر بسیج برگرفته از اندیشه متعالی امام حسین (ع) است

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود گفت: تفکر بسیج که امام خمینی (ره) آن را بنیان نهاد برگرفته از اندیشه متعالی قیام امام حسین (ع)، عاشورا و کربلاست.

تفکر بسیج برگرفته از اندیشه متعالی امام حسین (ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام علی حائری ظهر امروز در گردهمایی هیئت منتظران موعود که با حضور 150 نفر در مسجد علی ابن موسی الرضا (ع) شهرک شهید رجایی شاهرود برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت ایام اسارت اهل بیت (ع) و قیام امام حسین (ع) اظهار کرد: قیام امام حسین (ع) و حرکت او بعد از یک هزار و 400 سال همچنان پویا و فعال است و دلیل آن این است که این قیام الهی و برای تحقق عدل و حق در جامعه انجام شد.

وی افزود: اگر می‏بینیم که امروز میلیون‏ها نفر در سراسر دنیا برای امام حسین (ع) عزاداری می‏کنند نه به دلیل شهادت جان‎گداز اوست؛ بلکه به دلیل اهداف قیام و رسالت او و روشن‎گری‏های امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) است.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود تصریح کرد: اگر حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) نبودند، معلوم نبود قیام امام حسین (ع) و هدف آن در جامعه اسلامی درست منعکس شود و این دو بزرگ‎وار رسالت خود را به نحو شایسته‏ای انجام دادند.

وی بیان کرد: زنده نگه‎ داشتن قیام حسینی بر مبنای حق و حقیقت و اخلاص و پاکی کاروان اسرای کربلا در سراسر بلاد اسلامی پیچید و کاخ ستم بنی‌امیه را ویران کرد.

حائری با بیان اینکه بعد از گذشته قرن‏ها هنوز نام حسین (ع) در جهان طنین‎انداز است، اظهار کرد: بنی امیه تلاش کرد نام اسلام و اهل بیت (ع) را از بین ببرد اما خدا نخواست و اکنون اثری از ظلم و ستم نیست و حق و حقیقت پرچمش برافراشته مانده است.

وی تأکید کرد: امام خمینی (ره) با همین دیدگاه بسیج را تأسیس کرد و انسان‎هایی را ساخت که مانند یاران امام حسین (ع) در دفاع از اسلام و انقلاب و حق پیشتاز بوده و از هیچ چیز هراسی ندارند.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود خاطر نشان کرد: اگر می‏خواهیم بسیج و تفکر آن باقی باشد باید به اصل تأسیس آن توجه کنیم و بدانیم که تفکر بسیجی برگرفته از نهضت حسینی و قیام سالار شهیدان است و هر کس خود را بسیجی می‏داند باید در این راه قدم بردارد.

انتهای پیام/2249/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول