اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش بزرگ مهندسی فرهنگی تاکید شد

مهندسی فرهنگی یعنی رسیدن به قله‌های افتخار ایران اسلامی

مدیر مجتمع فرهنگی هنری تالار فرشچیان گفت: مهندسی فرهنگی یعنی رسیدن به قله‌های افتخار ایران اسلامی و نخستین گام در اجرای مهندسی فرهنگی کشور، تعیین یک متولی دلسوز است.

مهندسی فرهنگی یعنی رسیدن به قله‌های افتخار ایران اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمید کشاورز راد در همایش بزرگ مهندسی فرهنگی که امشب در تالار فرشچیان برگزار شده بود،اظهار کرد: فرهنگ یک متولی می‌خواهد تا از یک طرف فرهنگ را مهندسی کند و از طرف دیگر با یک نگاه برتر و بالاتر از همه جریان‌های فرهنگی در داخل کشور و حقیقت فرهنگی و عنصر فرهنگی به‌خوبی بررسی کند.

وی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند در مقوله فرهنگ، رفتار باید دلسوزانه و مثل رفتار باغبان باشد. باغبان به هنگام، نهال می‌کارد به هنگام، آبیاری می‌کند به هنگام، هرس می‌کند به هنگام، سمپاشی می‌کند و به هنگام، هم میوه‌چینی؛ باید فضای فرهنگی کشور را باغبانی کرد. برای باغ با فنون مهندسی کشاورزی، نقشه مهندسی تهیه کرده، یعنی مسئولانه و با دقت این مقوله را دنبال کرد.

کشاورز همچنین فرهنگ را روح حاکم بر جامعه دانست و اضافه کرد: باید جهت گیری های اصلی در تمام فعالیت ها بر اساس فرهنگ آن جامعه شکل گیرد. در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز که با انقلابی شکوهمند روی کار آمده است، باید ادبیات انقلاب را در مهندسی فرهنگی مدنظر قرار داد و امید، شجاعت، آرمان خواهی، همبستگی ملی، پیوستگی با نظام اسلامی را در مهندسی فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران تقویت کرد.

وی تصریح کرد: مهندسی فرهنگی، یعنی به کارگیری همه عناصر در رسیدن به اهداف فرهنگی جامعه که آرمان‌های اصلی یک ملت را رقم می‌زند.

مدیر مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان تاکید کرد: اگر بخواهیم مهندسی فرهنگی اجرا شود، باید فرهنگ جامعه را در همه عرصه‌ها تقویت کنیم و روح قرآنی را در این مسائل حاکم کنیم و بر اساس آموزه‌های دینی و باورهای ملی در حوزه های اجتماعی و فرهنگی گام برداریم تا به اهداف اصلی مهندسی فرهنگی که همانا رسیدن به قله های افتخار و پیشرفت برای ایران اسلامی است، برسیم.

وی در پایان گفت: حال که زمینه برای مهندسی فرهنگی در کشور مهیا شده است و مقام معظم رهبری بر اجرای آن تاکید فراوان دارند، باید ابتدا هماهنگی بیشتری بین دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی که در اجرای مهندسی فرهنگی دخیل هستند، صورت پذیرد تا با هماهنگی بیشتر این دستگاه‌های اجرائی، سیاست‌های کلان فرهنگی جامعه در قالب مهندسی فرهنگی اجرا شود.

انتهای پیام/63001/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول