اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ائمه جمعه جنوب تهران تاکید کردند

هوشیاری دولت در برابر دشمنان خیانتکار

ائمه جمعه جنوب تهران با اشاره به توطئه‌های دشمنان نظام در برهه‌های مختلف نظام بر هوشیاری دولت برای مقابله با فریب‌کاری و خیانت‌ آن‌ها تاکید کردند.

هوشیاری دولت در برابر دشمنان خیانتکار

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی ظهر امروز در خطبه‏‌های وحدت‏‌بخش نماز جمعه جوادآباد که با حضور پرشور مردم و مسئولان در مصلی این شهر برگزار شد، پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی ضمن تسلیت شهادت امام سجاد (ع) به بیان ویژگی‌های یاران امام حسین (ع) و حضرت مهدی (عج) پرداخت و گفت: معرفت به حق امام، محبت و عشق به اهل‌بیت (ع) و مسیر ولایت، اطاعت و تسلیم (ولایت‌پذیری) و سبقت در مسیر امام از جمله ویژگی‌های یاران امام حسین (ع) و حضرت حجت (عج) است.

امام جمعه جوادآباد با اشاره به 25 محرم سالروز شهادت حضرت امام زین‌العابدین (ع) به تشریح نکاتی در ارتباط با سیره حضرت پرداخت و گفت: امام سجاد (ع) تمام تهدیدهای یزید را به بزرگ‌ترین فرصت تبدیل کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یزید که پس از شهادت امام حسین (ع) پایه‌های حکومت خود را متزلزل می‌دید از راه عوام‌فریبی و تبلیغات مسموم درصدد ترور شخصیتی امام (ع) و اهل بیت برآمد و آن‌ها را خارجی‌های شورش‌گر علیه خلیفه مسلمین معرفی کرد (که مجازاتشان تبعید و اعدام است) و با برپایی جشن و شادی این جنایت را پیروزی قلمداد کرد و سعی کرد مردم حسب و نسب اسرا را نشناسند و متاسفانه مردم شام که اسلامشان را از معاویه و یزید گرفته بودند بدعت‌ها را با چشم و گوش می‌پذیرفتند و در ابتدا هم به پایکوبی و هل‌هله پرداختند.

حسینی تاکید کرد: اگر خطبه‌ها و پیام‌رسانی حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) نبود یزید موفق می‌شد و امروز عاشورا به جای اینکه الگوی ظلم‌ستیزی باشد الگوی ظلم‌ستانی شود.

امام جمعه جوادآباد گفت: بنابراین امام سجاد (ع) به همراه حضرت زینب (س) با خطبه‌ها و پیام‌های خود در شام، کوفه و مدینه تمام تلاش‌های یزید را نقش بر آب کرد که در کوفه فرمودند شما امام حسین (ع) را خوب می‌شناسید اما دنیاگرایی و غفلت و مال حرام سبب شد که امام را به قتل برسانید و بیان این نکات از سوی حضرت وجدان خفته آن‌ها را بیدار کرد.

نامگذاری سال 2014 با عنوان سال همبستگی با ملت فلسطین

وی در ادامه با اشاره به هشتم آذر ماه روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین گفت: مجمع عمومی سازمان ملل اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی به ویژه در قدس و منطقه جولان در سوریه را با اکثریت آراء محکوم کرد و با رأی اکثریت اعضا، سال 2014 میلادی را نیز سال همبستگی با ملت فلسطین نام‌گذاری کرد.

شهید مدرس فقیه مجاهد و عالم پرهیزگار بود

حسینی دهم آذر سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس در سال 1316 ه.ش که بر اساس مصوبه مجلس با عنوان روز مجلس نامگذاری شده است را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: شهید مدرس فقیه مجاهد و عالم پرهیزگار بود که از زندگی و رفتار و جهت‌گیری‌های وی در عرصه سیاسی و اجتماعی می‌توانیم الگو بگیریم و ایشان 9 سال در تبعید و اسارت بودند و در ماه رمضان به شهادت رسیدند.

امام جمعه جوادآباد در ادامه از ترس رضاخان پهلوی از آیت‌الله شهید مدرس سخن به‌ میان آورد و گفت: رضاخان قلدر آن‌قدر که از شهید مدرس می‌ترسید از دزدهای سرگردنه نمی‌ترسید. چون ایشان برای خدا کار می‌کرد.

وی در ادامه دوشنبه 11 آذر شهادت میرزا کوچک‌خان جنگلی در سال 1300 ه.ش را از دیگر مناسبت‌های این هفته دانست.

جمهوری اسلامی به‌دنبال تشکیل تمدن عظیم اسلامی است

امام جمعه جوادآباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع بسیجیان سراسر کشور در ارتباط با هدف نظام جمهوری اسلامی و دشمن اصلی و مانعی که باید از آن عبور کرد، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «نظام جمهوری اسلامی به‌دنبال تشکیل تمدن عظیم اسلامی است» که از سوی رهبران نظام به صورت گام به گام طراحی شده است.

وی با اشاره به مراحل تحقق این مهم عنوان کرد: مرحله نخست انقلاب اسلامی و مرحله دوم تشکیل نظام اسلامی است که انقلاب اسلامی از این دو مرحله عبور کرده است و اما مرحله سوم تشکیل دولت اسلامی است که انقلاب اسلامی هم‌اینک در این گام قرار دارد و هنوز نمی‌توانیم ادعا بکنیم که ما یک دولت اسلامی هستیم چون هنوز باید خود را بسازیم و خود را تربیت کنیم و پیش برویم و مرحله چهارم تشکیل کشور اسلامی است یعنی اگر دولت به معنای واقعی کلمه اسلامی شد آنگاه کشور به معنای واقعی کلمه اسلامی خواهد شد و عدالت مستقر خواهد شد و تبعیض و فقر از بین خواهد رفت و عزت حقیقی برای مردم به‌وجود خواهد آمد این می‌شود کشور اسلامی. البته قدم‌هایی در این زمینه برداشته شده است.

وی ادامه داد: مرحله پنجم تشکیل تمدن اسلامی یا دنیا و امت اسلامی است. یعنی اگر کشور اسلامی پدید بیاید تمدن اسلامی پدید خواهد آمد که این‌ها همه‌اش با مراقبت و با تقوای عملی و فردی و تقوای جماعت و امت است.

حسینی تاکید کرد: اما در پیمودن این مراحل پنجگانه استکبار جهانی دشمن اصلی ما است و مانعی که باید از آن عبور کنیم. که کشور ما با درایت، صلابت و هدایت رهبری عزیز انقلاب و مقاومت و جهاد ملت ایران و دولت‌های خدمت‌گزار از این مانع عبور می‌کند به‌ویژه در مذاکرات هسته‌ای که با مدیریت مقام معظم رهبری و تلاش‌های مجدانه و زحمات فراوان تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران به‌ویژه وزیر امور خارجه که جای تقدیر و تشکر دارد هیمنه استکبار و صهیونیزم بین‌المللی را فرو ریخت و خون پاک شهیدان هسته‌ای به ثمر نشست.

دشمنان نظام همواره به‌دنبال فریب‌کاری هستند

امام جمعه خیرآباد نیز در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی ضمن تسلیت شهادت امام سجاد (ع) با اشاره به روشن‌گری‌های حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) پس از واقعه عاشورا گفت: امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) پس از واقعه کربلا در شام به معرفی حسب و نسب خود و نسبت‌شان با پیامبر مکرم اسلام (ص) پرداخته و مردم را از جنایات یزید در کربلا مطلع ساختند و در مدینه هم بنا به نقلی به مدت 20 سال گریه خود را در مناسبت‌های مختلف آشکار می‌ساخت تا یاد و هدف امام و ظلم حکومت ظالم بنی‌امیه فراموش نشود.

حجت‌الاسلام جواد طاهری با اشاره به توطئه‌ها و جنایات استکبار و رژیم صهیونیستی در بلاد اسلامی به‌ویژه فلسطین و سوریه و ... عنوان کرد: امروز انزجار و مخالفت‌های جهانی با اقدامات غاصبانه رژیم صهیونیستی نمایان شده است و حرکت غاصبانه آن‌ها چهره ضد حقوقی این رژیم را آشکار می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی باید از صحنه روزگار محو شود.

امام جمعه خیرآباد ضمن قدردانی از تیم دیپلماسی کشور با اشاره به توطئه‌های مختلف دشمنان نظام در برهه‌های مختلف نظام خاطرنشان کرد: دشمنان نظام همواره به دنبال فریب و خیانت‌کاری هستند بنابراین از دولت می‌خواهیم با هوشیاری بیش از پیش با آن‌ها روبرو شود.

انتهای پیام/2462/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول