اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت یزد:

آمریکا و رژیم صهیونیستی هرگز با ملت ایران دوستی نمی‌کنند

امام جمعه موقت یزد گفت: آنچه مسلم است، آمریکا و رژیم صهیونیستی هرگز با ملت ایران دوستی نمی‌کنند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی هرگز با ملت ایران دوستی نمی‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام سید جواد آیت‌اللهی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد اظهار داشت: همانطور که خداوند متعال در قرآن کریم و در آیه 120 سوره بقره فرموده است: هرگز یهود و نصرانی‌ها از شما راضی نمی‌شوند الا اینکه خود را مدیون آنها کنید.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا و اسرائیل هرگز با ملت ایران دوست نمی‌شود مگر اینکه ما دست از دین خود برداریم و تابع آنها شویم.

آیت‌اللهی با اشاره به قول خداوند متعال در قرآن کریم بیان کرد: خدا در قرآن خطاب به پیامبر اکرم (ص) فرموده است: ای رسول، ما برای تو راه درست را نشان دادیم ولی اگر به حرف‌های دشمن راضی شدی، خدا دیگر هیچ کمکی به شما نمی‌کند.

وی با اشاره به این آیه از قرآن کریم یادآور شد: از اول انقلاب، دست خدا و یاری خدا با ملت ایران بوده و بارها و بارها در دفاع مقدس و در دیگر برهه‌ها، دست عنایت خداوند متعال را دیده‌ایم اما خداوند تا زمانی مددکار ملت و کشور است که از دشمن تبعیت نکنیم و مطیع دستورات خداوند باشیم.

امام جمعه موقت یزد ادامه داد: در همه احوال باید حواسمان جمع باشد و اقتدار و عزت و اطاعت خود از رهبری را حفظ کنیم و خداوند نیز در سایه توجهات حضرت ولیعصر (عج)، به ما کمک می‌کند و یاری رسان ما خواهد بود.

وی تصریح کرد: ما هرگز به دشمن چشم امید نداریم و انتظار اینکه دشمنان مشکلات ما را حل کنند، نداریم و تنها امید ما به خداوند متعال و توجهات امام زمان (عج) است.

آیت‌اللهی همچنین با اشاره به مذاکرات ژنو تصریح کرد: از گروه مذاکره کننده کشورمان تشکر می‌کنیم و دعاگوی آنها هستیم اما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: ما به آمریکایی‌ها بدبین هستیم و به آنها اعتمادی نداریم.

خطیب موقت جمعه یزد در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با تسلیت به مناسب ایام شهادت امام زین العابدین (ع) و گرامیداشت روز نیروی دریایی بیان کرد: امام سجاد (ع) پیام آور عاشورا بود و اگر ایشان و حضرت زینب (س) نبودند، کربلا در همان کربلا فراموش می‌شد.

این مقام مسئول همچنین در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: تنها چیزی که در قبر و قیامت به همراه ما می‌‌آید، اعمالی است که ما در دنیا انجام داده‌‌ایم بنابراین باید در همه شرایط مراقب اعمال و رفتار و گفتار خود باشیم.

آیت‌اللهی عنوان کرد: پیامبر اسلام، حضرت محمد (ص)، اعمال انسان‌ها را همنشین آنها دانسته‌اند و فرموده‌اند: اعمال انسان همنشینی است که در قبر به همراه ماست و اگر خوب و مبارک باشد، ما را تکریم می‌‌کند اما اگر بد باشد، ما را رها کرده و به دست حوادث و سختی ‌ها می‌‌سپارد.

امام جمعه موقت یزد با اشاره به رحمت واسعه الهی، تصریح کرد: در روز قیامت عذاب هست، اما رحمت، بزرگواری، کرم و عفو خداوند متعال نیز وجود دارد و به همین دلیل است که انسان باید هم خوف از اعمال خود و هم رجا به عفو و بخشش و بزرگواری پروردگار داشته باشد.

انتهای پیام/2464/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول