اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه دماوند:

عمل به قرآن و آموزه‌های اسلام در مسیر امامت و ولایت باشد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان دماوند گفت:‌ عمل به قرآن و آموزه‌های اسلامی باید در مسیر و از منظر امامت و ولایت فقیه باشد.

عمل به قرآن و آموزه‌های اسلام در مسیر امامت و ولایت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏‌الاسلام والمسلمین علی ریاحینی ظهر امروز در یادواره شهدای جهاد کشاورزی دماوند در مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان بیان کرد: خط سیری که خداوند در اسلام و قرآن مبین خود از طریق رسول اکرم (ص) ترسیم کرده است، باید در مسیر ولایت و امامت طی شود.

وی بسیج را دارای مراتب مختلف خواند و افزود: مرتبه اعلای فرد بسیجی این است که انسان در کنار عمل به اسلام و قرآن، در خط و مسیر امامت و ولایت فقیه بوده و به این مسئله در همه شرایط توجه داشته باشد.

ریاحینی مسیر امامت و ولایت را باعث نجات مسلمین از گمراهی دانست و ادامه داد: مگر در زمان تعیین خلافت، کسانی نبودند که حافظ و مفسر قرآن بودند و بسیار نماز می‌‏خواندند؛ اما هنگامی که باید به دستور پیامبر در خصوص امامت و ولایت حضرت علی(ع) عمل می‏کردند، این کار را نکرده و گمراه شدند.

بسیجیان دین خود را به امامت و ولایت ادا کردند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان دماوند، همه پیروزی‌های انقلاب اسلامی ایران تا امروز را به دلیل بدون در مسیر ولایت خواند و گفت: هفته بسیج گویای این مطلب است که بسیجیان ما بر اساس دین اسلام حرکت کردند و دین خود را به امامت و ولایت ادا کردند.

ریاحینی اضافه کرد:‌ دشمن تا امروز یک لحظه از دشمنی و عداوت با ایران دست برنداشته و این همه دشمنی که با ایران شده است، اگر با هر جای دیگر شده بود نابود می‏‌شد.

وی وعده الهی را تخلف‏‌ناپذیر دانست و افزود: خداوند وعده پیروزی مسلمین را داده است و اگر امروز، وضع مسلمانان جهان این‏گونه است، مقصر خودشان هستند که از مسیر گمراه شده‌اند.

دشمنان اسلام به نابودی و تکه پاره کردن مسلمین امید بسته‌‏اند

ریاحینی گفت: ‌اگر امروز دشمنان اسلام به نابودی و تکه پاره کردن مسلمین امید بسته‌‏اند، از غفلت خود مسلمانان است؛ چون دشمن فهمیده است که راه را گم کرده‏‌ایم و به همین دلیل می‌‏بینیم که در برخی از کشورهای اسلامی موفقیت‌هایی هم داشته‌اند.

وی با طرح این سئوال که برخی می‌پرسند چرا ما در نهادهای اداری، بسیج داریم و مگر بقیه مردم بسیجی نیستند، اظهار داشت: خداوند سبحان در قرآن می‏‌فرماید که در میان همه امت‌ها، همواره کسانی بودند که وظیفه‌ای داشتند و آن، این بود که در جامعه مردم را به امر به معروف و نهی از منکر دعوت کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان دماوند امر به معروف و نهی از منکر را از وظایف اصلی و اولیه بسیج خواند و ادامه داد: درست است که همه بسیجی هستیم، اما تعداد اندکی هستند که به وظایف بسیج آگاهی دارند و به آن عمل می‌‏کنند.

همه مردم بسیجی هستند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان دماوند با بیان اینکه همه مردم باید به سمت خیر حرکت کنند، خاطرنشان کرد: همه مردم ایران چه آنهایی که به ظاهر وارد بسیج شده‌اند و چه آنهایی که در پی عزت ایران و انقلاب اسلامی هستند، بسیجی هستند و باید به وظایف خود به عنوان یک بسیجی عمل کنند.

یادواره شهدای جهاد کشاورزی شهرستان دماوند در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دماوند و با حضور پرسنل این نهاد و خانواده شهدا، فرمانده سپاه دماوند و تنی چند از مسئولان شهرستان برگزار شد.

قرائت زیارت عاشورا، اقامه نماز و مداحی و سینه‌‏زنی برای امام حسین (ع) در کنار سخنرانی، از جمله برنامه‌های این یادواره بود و نمایشگاه عکس دفاع مقدس نیز در حاشیه مراسم برپا شد.

انتهای پیام/2568/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول