اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت گچساران:

در زمینه مذاکرات هسته‌ای گوش به فرمان رهبری هستیم

امام جمعه موقت گچساران گفت: در زمینه مذاکرات هسته‌ای گوش به فرمان رهبری هستیم.

در زمینه مذاکرات هسته‌ای گوش به فرمان رهبری هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری، تقوا را مهم‌ترین عامل بازدارنده در برابر نافرمانی‌‌های خداوند دانست و اظهار کرد: تقوا و پرهیزکاری سدی نفوذناپذیر در برابر نافرمانی‌های خداوند و گناهان است.

وی با بیان این‌که شتاب و عجله از خصوصیات انسان بوده و تشریح مقوله تأکید اسلام بر عدم شتاب در کارها و سرعت در خیر افزود: مأنوسان با قرآن می‌دانند که خداوند در برخی از آیات و رویات الهی انسان را به عدم عجله در کارها و امورات دعوت می‌کند.

خواجه‌زاده با نقل حدیثی مبنی بر «پشیمانی نتیجه عجله در امور است» از امام علی(ع) ابراز کرد: در برخی از روایات قرآن انسان به نهی از عجله در امورات نهی شده اما در مقابل آیات دیگری نیز وجود دارد که انسان را به شتاب و عجله دعوت می‌کند.

امام جمعه موقت گچساران با بیان این‌که خداوند در برخی دیگر از آیات قرآن انسان را به شتاب در کارهای خیر امر می‌کند، تصریح کرد: خداوند انسان را در برخی امور از جمله عبادت، توبه، کارهای خیر و خوبی‌ها به عجله و شتاب دعوت می‌کند.

خواجه‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقسام عجله در امور یادآور شد: عجله در اندیشه یکی از اقسام عجله بوده که این عجله به سوءظن و شک تبدیل می‌شود؛ به این معنا که فرد عجول در تصمیم‌گیری ممکن است بدون اطلاعات کافی ظن اشتباهی انجام دهد.

وی عجله در گفتار را از دیگر اقسام عجله دانست و گفت: انسان نباید بدون تفکر در امری درباره آن موضوع تصمیم‌گیری کند.

امام جمعه موقت گچساران در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته گچساران با اشاره به توافقنامه اخیر گروه 1+5 و ایران اسلامی گفت: تعابیر و تحلیل‌های مختلفی در زمینه این توافقنامه وجود دارد.

خواجه‌زاده با بیان این‌که برخی از رسانه‌ها و شخصیت‌های داخلی تحلیل‌های عجیبی درباره توافقنامه ژنو دارند، اذعان کرد: برخی از رسانه‌ها و شخصیت‌های داخلی معتقد هستند که ایران اسلامی بزرگترین پیروزی و دستاورد خود را پس از گذشت 34 سال از انقلاب اسلامی به دست آورده و تحریم‌ها شکسته شده است اما آیا این‌گونه است؟

وی ادامه داد: آنچه امروز از تریبون‌های کشورهای خارجی منتشر می‌شود خلاف این ادعا بوده زیرا آنها می‌گویند تحریم‌ها ادامه دارد. عده‌ای دیگر نیز بر این عقیده‌اند که این توافقنامه جام زهری بوده که ایران اسلامی بر اثر فشار تحریم‌ها نوشیده است.

امام جمعه موقت گچساران اظهار کرد: این عده می‌گویند انرژی هسته‌ای ارزشی ندارد که باید به آنها گفت؛ انرژی هسته‌ای در حوزه‌های مختلف پزشکی، صنعتی، کشاورزی و دیگر حوزه‌ها کاربردی مهم دارد و در گروه ارزان‌ترین انرژی‌ها قرار دارد.

خواجه‌زاده با بیان این‌که این توافقنامه به نفع ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: در برابر این دو گروه تحلیل باید بگویم تحلیلی متعادل مورد نیاز است که منافع و ضررهای این توافقنامه را بررسی کند اما با این همه می‌گویم این توافقنامه به نفع جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه با اشاره به هفته مبارزه با ایدز و تشریح راه‌های ابتلا به این بیماری عنوان کرد: بهترین راه پیشگیری از ایدز پایبندی به اخلاق و اصول خانواده است.

انتهای پیام/82014/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول