اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مدرس دانشگاه:

پیروی از خط ولایت باید تشخیص و ملاک جامعه اسلامی باشد

یک مدرس دانشگاه در گرگان با بیان اینکه رسالت عمده بسیجیان زنده نگه داشتن و ترویج فرهنگ بسیجی است گفت: بسیج در همه ابعاد فردی و اجتماعی گنجانده شده و تشخیص و ملاک جامعه اسلامی باید پیروی از خط سرخ ولایت باشد.

پیروی از خط ولایت باید تشخیص و ملاک جامعه اسلامی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی حسنی ظهر امروز در رزمایش یک روزه امداد، نجات و امدادی گردان کوثر در گرگان اظهار داشت: بسیجیان باید در همه شرایط هوشیار باشند و بصیرت و بینش خود را ارتقا دهند چراکه اگر نسبت به این عامل مهم اهتمام نکنند حسین ابن علی‌ها به مسلخ کربلا می‌روند.

وی تصریح کرد: در پازل جامعه باید جایگاه خود را پیدا کنیم و ببینیم در کدام جبهه قرار داریم قرار گرفتن در جبهه حسینی با شعار محقق نمی‌شود بلکه باید در عمل آن را اثبات کنیم، کسانی که ولایت را قبول ندارند در جبهه یزدی قرار گرفته‌اند.

این مدرس دانشگاه با تأکید بر اینکه بسیجی باید تحلیل درستی از شرایط منطقه، کشور و جهان داشته باشد، افزود: بسیجیانی که سطح دانش و بینش خود را ارتقا ندهند از قافله عقب مانده و نمی‌توانند شرایط را به درستی درک کرده و از ولایت و سرزمین خود دفاع کنند.

حسنی با بیان اینکه استراتژی کربلا و عاشورا محصور به زمان نمی‌شود خاطرنشان کرد: کسانی که در مکتب بسیج پرورش یافته‌اند باید علاوه بر اینکه خود را متناسب با شرایط همگام می‌کنند دیگران را نیز به بصیرت‌افزایی سوق دهند.

وی یادآور شد: بسیجی بودن فقط در دینداری و ولایت‌ محوری خلاصه نمی‌شود بسیجیان باید قدرت جذب حداکثری و دفع حداقلی داشته باشند و کسانی را که با آرمان‌ها و آموزه‌های دینی فاصله گرفته‌اند جذب و بر روی آنها تأثیرگذاری کنند.

این مدرس دانشگاه با اشاره به ضرورت بصیرت‌افزایی در بسیجیان ابراز داشت: زمانی که فتنه‌ها و خطرات به وجود می‌آید هیچ راهی نداریم جز اینکه بصیرت خود را افزایش دهیم لذا اگر می‌بینیم که در واقعه عاشورا اتفاقاتی رقم خورد به دلیل عدم بصیرت و تشخیص نابهنگام بوده است.

حسنی با بیان اینکه افراد نباید ملاک حق قرار بگیرند تصریح کرد: اگر افراد را معیار حق قرار بدهیم دچار اشتباه استراتژیک شدیم بنابراین باید تلاش کنیم که حق را شناخته و افراد را بر اساس آن بسنجیم.

وی با اشاره به وصیت‌نامه امام راحل خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند نباید بگذاریم این انقلاب به دست نااهلان و بیگانگان بیفتد،‌ آمریکا و اسرائیل دشمنان قسم خورده نظام اسلامی هستند این دشمنان تابلودار هیچگاه منافع خود را فدای دیگران نمی‌کنند.

این مدرس دانشگاه متذکر شد: اگر همواره پشتیبان ولایت باشیم دچار انحراف و اشتباه در تشخیص نخواهیم شد و به مملکت ما آسیبی نمی‌رسد.

حسنی بیان داشت: اگر امروز شاخصی که امام راحل در تبعیت از جایگاه ولایت به آن اشاره داشتند مورد توجه قرار نگیرد دچار لطمات جبران‌ناپذیری به پیکره نظام اسلامی خواهیم شد بنابراین کسانی در آزمون‌های مختلف سربلند می‌شوند که از قدرت بصیرت و آگاهی برخوردار باشند.

رزمایش یک روزه گردان کوثر خواهران بسیجی از صبح امروز با محوریت آموزش امداد و نجات در پادگان شهید سید مصطفی خمینی، سپاه نینوای گلستان آغاز شده است.

انتهای پیام/83001/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول