اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان قدس:

کتابخانه‌های قدس جوابگوی نیاز مردم نیست

رئیس کتابخانه‌های عمومی قدس گفت: کتابخانه‌های فعال در سطح این شهرستان هرگز جوابگوی نیاز مردم نیست و باید برای توسعه فضاهای عمومی مطالعه، برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد.

کتابخانه‌های قدس جوابگوی نیاز مردم نیست

مجید نگهبان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قدس اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی عدم استقبال مردم به ویژه جوانان و نوجوانان،‌ دانش‌آموزان و دانشجویان به مطالعه، عدم وجود امکانات و زیرساخت‌های لازم در این حوزه است.

وی تصریح کرد: در کشورهای توسعه‌یافته برای تشویق مردم به مطالعه و افزایش سرانه کتابخوانی، تسهیلاتی را در نظر می‌گیرند که یکی از مهمترین آنها احداث و راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی است.

این مسئول افزود: فضای کتابخانه‌های عمومی و کتبی که توسط این مراکز عرضه می‌شود، باید متناسب با نیاز مرد به ویژه جمعیت آن منطقه باشد و اگر در این زمینه کاستی‌ها و کمبودهایی وجود داشته باشد، نمی‌توان امیدوار به تحقق اهداف مربوط به ترویج فرهنگ کتابخوانی باشیم.

*شهرستان 400 هزار نفری قدس تنها 8 کتابخانه عمومی دارد

نگهبان در پاسخ به این پرسش که سرانه فضای مطالعه در شهرستان قدس آیا متناسب با نیاز این شهرستان است، گفت: یکی از مهمترین مشکلات ما در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، کمبود کتابخانه‌های عمومی است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 400 هزار نفر در شهرستان قدس ساکن هستند که اکثریت آنها را جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان تشکیل می‌دهند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان قدس افزود: برای این تعداد 4 کتابخانه عمومی در سطح شهر قدس فعال است که زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی اداره می‌شوند.

نگهبان افزود: همچنین 4 کتابخانه دیگر که به صورت مشارکتی اداره می‌شوند در این شهرستان دایر بوده و در مجموع مردم قدس از 8 کتابخانه برخوردار هستند.

وی تاکید کرد: به طور قطع این تعداد کتابخانه جوابگوی مردم نیست و باید برای توسعه کمی و کیفی این نهاد مهم فرهنگی برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.

* ضرورت مشارکت بیشتر خیرین کتابخانه‌‌ساز در قدس

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه برای کاهش کمبودها باید چه راهکاری اتخاذ گردد، گفت: با توجه به کمبود منابع مالی و اعتبارات در این حوزه، یکی از راهکارها مشارکت بیشتر بخش خصوصی به ویژه خیرین کتابخانه‌‌ساز در این حوزه است.

نگهبان در پایان گفت: از سوی دیگر نهاد کتابخانه‌های عمومی نیز برنامه‌هایی برای توسعه و تجهیز کتابخانه‌های شهرستان قدس دارد که در صورت تخصیص منابع و اعتبارات مالی بخشی از نیازهای مردم به ویژه جوانان برآورده خواهد شد.

انتهای پیام/2302/ع30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول