اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج پیشوا:

تقوا، بصیرت و ولایت‌پذیری ویژگی بارز بسیج است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پیشوا همزمان با هفته بسیج مستضعفین تقوا، بصیرت، ولایت‌پذیری و دشمن‌ستیزی را از جمله ویژگی‌های بارز شجره طیبه بسیج برشمرد.

تقوا، بصیرت و ولایت‌پذیری ویژگی بارز بسیج است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین باقر تاجیک که همزمان با هفته بسیج مستضعفین به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه پیشوا در جمع مردم مومن، ولایی و شهیدپرور این شهرستان سخن می‌گفت ضمن تسلیِت سالروز شهادت حضرت امام زین‌العابدین (ع)، نقش ارزنده و بی‌بدیل حضرت زینب (س) و امام سجاد(ع) بعد از واقعه عاشورا و حماسه‌سازی‌های حضرات همام در راه احیای فرهنگ غنی اسلام و زنده نگاه داشتن قیام عاشورا داشتند را مورد اشاره قرار داد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پیشوا با اشاره به ویژگی‌های بسیج مستضعفین گفت: بسیجی دارای ایمان و اخلاص، تقوا و پرهیزکاری، ولایت‌پذیری، دشمن‌ستیزی، صبر و بردباری در برابر سختی‌ها و مشکلات روزگار، غیرت دینی، شهادت‌طلبی و دیگر خصلت‌های فراوان دیگر است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شاکله بسیج و دستاوردهای آن در دو حوزه بسیج محلات و بسیج اقشار تقسیم می‌شود، عنوان کرد: بسیج محلات با تاسیس حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج تشکیل شده و در حوزه بسیج اقشار با راه‌اندازی و تکمیل 19 قشر بسیج از جمله، بسیج دانش‌آموزی، دانشجویی، طلاب و روحانیون، جامعه زنان، کارگری، کارمندی و ادارات، سازندگی، جامعه مهندسین، جامعه پزشکی، اردویی، عشایری و بسیج اصناف شکل گرفته است.

تاجیک با اشاره به حضور به‌موقع بسیج در عرصه‌های مختلف نظام، دستاوردهای این نیروی مردمی در طول انقلاب را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: پیروزی در دوران هشت سال دفاع مقدس، خاموش کردن فتنه 18 تیر و کوی دانشگاه در سال 78، خاموش کردن فتنه بزرگ سال 88 و تجدید بیت و عهد پیمان با امام امت و مقام معظم رهبری و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، کمک به آبادانی و ساخت و ساز ایران اسلامی در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، نظامی، امنیتی و ... کمک به تربیت انسان‌های صالح با عنوان طرح شجره طیبه صالحین از جمله دستاوردهای بسیج مستضعفین است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پیشوا در ادامه با اشاره به شجره طیبه صالحین گفت: شجره طیبه صالحین ایجاد یک نظام معرفتی، تربیتی و بصیرتی در قالب حلقه‌های منسجم و مرتبط در سطوح مختلف بسیجیان سازمان بسیج مستضعفین است که با استفاده از ظرفیت‌های علمی و معنوی نظام اسلامی موجبات ارتقای آحاد بسیجیان را در ابعاد مختلف فراهم می‌کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ویژگی‌های شجره طیبه صالحین شامل حضور نوجوانان و جوانان در مساجد و کانون‌های فرهنگی، یادگیری مسائل اعتقادی، مسائل شرعی و دینی و اخلاقی، شرکت فعال در برنامه‌های علمی و پژوهشی، ورزشی، قرآنی و ... می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پیشوا در پایان با اشاره به وصیت شهید بسیجی علی قشقایی تصریح کرد: این شهید والامقام در وصیت‌نامه خود نوشته بود «در قانون خداوند بهترین محک و آزمایش برای همه عمل صالح است که در کنار ایمان باید انجام بگیرد تا ایمان و اعتقاد و یقین را به ثبوت برساند.»

این گزارش حاکی است، در پایان نماز عبادی ـ سیاسی جمعه شهرستان پیشوا که با حضور پرشور بسیجیان از شکوه خاصی برخوردار بود از بسیجیان نمونه حوزه شهید همت ناحیه مقاومت بسیج پیشوا تقدیر و تشکر به ‌عمل آمد.

انتهای پیام/2462/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول